צפו: ברכתו של הנשיא טראמפ לכבוד העברת השגרירות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח ברכה מצולמת לטקס חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים.

ברכת הנשיא:

"בדיוק לפני 70 שנה ארה"ב תחת הנשיא הארי טרומן הפכה להיות האומה ראשונה שהכירה במדינת ישראל. היום אנחנו פותחים רשמית את השגרירות בירושלים.

ברכותיי, זה היה צריך לקרות לפני הרבה זמן. כמעט מיד אחרי הכרזת המדינה ב-48 ישראל קבעה את ירושלים כבירתה, הבירה שהעם היהודי ייסד בזמנים עתיקים. כל כך חשובה.

היום ירושלים היא מקום מושבה של הממשלה בישראל, היא הבית של בית המחוקקים הישראלי ובית המשפט העליון, וכן של הנשיא ורה"מ הישראלים. ישראל היא אומה ריבונית ולה הזכות כמו לכל אומה ריבונית אחרת לקבוע את בירתה. אך עם זאת במשך הרבה שנים לא הכרנו במובן מאליו, המציאות הפשוטה שבירת ישראל היא ירושלים.

ב-12 ביוני 2017, בהוראתי, ארה"ב הכירה סוף סוף את ירושלים כבירתה האמיתית ישראל. היום אנחנו ממשיכים בהכרה הזו ופותחים את השגרירות שלנו בעיר ההסטורית והמקודשת, ירושלים, ואנחנו עושים זאת הרבה שנים לפני המועד המתוכנן.

"כמו שאמרתי בדצמבר, תקוותנו הגדולה היא היא לשלום. ארה"ב ממשיכה להיות מחוייבת להשגת הסכם שלום לטווח ארוך, ואנו ממשיכים לתמוך בסטטוס קוו באתרים הקדושים בירושלים, כולל בהר הבית שידוע גם כחראם א-שריף. העיר הזאת וכל האומה הזאת היא עדות עדות לרוחה הבלתי שבירה של העם היהודי.

ארה"ב תמיד תהיה ידידה גדולה של ישראל ושותפה במטרה לחירות ושלום. אנחנו מאחלים לשגריר פרידמן הצלחה בתפקידו בשגרירות היפה בירושלים ומושיטים יד ידידותית לישראל, לפלסטינים וכל שכניהם. הלוואי שיהיה שלום, שאלוהים יברך את השגרירות ואת כל מי שעובד בה, ושאלוהים יברך את ארה"ב. תודה לכם".