איילת שקד
איילת שקדצילום: הלל מאיר/TPS

המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה החליטה להקים ועדת חקירה בינלאומית בנושא מצב זכויות האדם ברחבי יו"ש, מזרח ירושלים ועזה על רגע העימותים על גדר הרצועה שבהם נהרגו עשרות מתפרעים.

29 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 2 מדינות (ארה"ב ואוסטרליה) הצביעו נגד ו-14 מדינות נמנעו בהצבעה

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה להחלטה ואמרה כי המועצה היא הכל חוץ מזכויות אדם, כלשונה.

"היא צבועה, מעודדת טרור, תומכת באיסלאם הקיצוני ביותר. זכויות אדם לא מזיזות לה. המועצה ממעטת לבקר את רצח העם המתבצע בסוריה, ומתעלמת מאיום של איראן נגד מדינה שלמה ומשימוש אכזרי של חמאס בנשים ובילדים למטרותיו הפוליטיות.

תחת זאת, מועצת הצביעות בוחרת לתקוף את ישראל- הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואחת המדינות המוסריות בעולם ביחסה לחיי ולזכויות אדם".

שקד הוסיפה "גם בפעולות צה"ל האחרונות ברצועת עזה, נהרגו בעיקר מחבלי חמאס שביקשו לחדור לישראל לביצוע פיגועים וחטיפות חיילים. ישראל לא תחשוש לרגע לעשות כל שנדרש כדי להגן על עצמה, גם לאחר הכרזת תוצאות "הבדיקה" הידועות מראש של המועצה.

אותה 'בדיקה' נותנת רוח גבית לטרור. זו היתה מטרתו של חמאס, והמועצה משחקת לידיו".

משרד החוץ הגיב גם הוא להחלטה ומסר "ישראל דוחה לחלוטין את החלטת מועצת זכויות אדם, שהוכיחה שוב שהיא גוף בעל רוב אנטי ישראלי אוטומטי בה שולטים הצביעות והאבסורד. תוצאות ועדת החקירה עליה החליטה המועצה ידועות מראש והוכתבו בנוסח ההחלטה עצמה. ברור לכל שהמטרה של המועצה איננה חקר האמת אלא פגיעה בזכותה של ישראל להגנה עצמית ודמוניזציה ייחודית למדינה היהודית".

במשרד הוסיפו "פעם אחר פעם המועצה מתעלמת מפגיעות אמיתיות בזכויות אדם בעולם. במקום זאת היא בוחרת לתקוף את הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ומקבלת יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד כל מדינות העולם גם יחד .

בניגוד גמור לטענות הנשמעות במועצה, הרוב המוחלט של ההרוגים בצד הפלסטיני הם פעילי חמאס, כפי שראשי ארגון הטרור אמרו בקולם. ישראל דוחה בתוקף כל טענה לפיה כוחות הביטחון שלה פועלים באופן לא חוקי בעת מילוי משימתם להגן על גבולות ישראל ואזרחיה. ישראל פועלת באופן חוקי ונכון בהגנה על ריבונותה ומניעת הסתערות המונית על גבולה במטרה להרוג ישראלים ולבצע פיגועי טרור, והכול בהובלת ארגון הטרור חמאס.

למדינת ישראל מערכת משפטית עצמאית ומקצועית, שכבר החלה בבדיקת ההתרחשויות בעזה, כנהוג, והיא דוחה את הניסיון לכפות מנגנון חיצוני שנעשה ממניעים פוליטיים פסולים. ישראל תמשיך להגן על עצמה ועל אזרחיה מול טרור וגופים בינ"ל שמנסים לפגוע בזכותה להגן על עצמה מפני הטרור".