הערכת מצב בשטח לאחר הפיגוע השבוע בבנימין
הערכת מצב בשטח לאחר הפיגוע השבוע בבנימיןצילום: דובר צה״ל

חבר הכנסת ואל''מ במיל', מוטי יוגב (הבית היהודי), חבר ועדת חוץ וביטחון, קורא בערוץ 7 להחמיר את הענישה נגד ערבים שמנצלים את חודש הרמדאן לביצוע פיגועי טרור נגד יהודים.

"לצערנו הפלסטינים מנצלים את חגיהם לטרור ולרצון להרוג. זה מתבטא גם ביהודה ושומרון עם עלייה מסוימת בהיקפי פיגועי הטרור, יש התעוררות ובוודאי שירות הביטחון וצה"ל נמצאים בכוננות גבוהה יותר''.

לדברי, מערכת הביטחון צריכה להרתיע ולפגוע בכל מי שמנסה לפגוע בנו, ''אין דרך אחרת אלא להעמיק את המודיעין ואת העשייה המבצעית. ארגז הכלים של ההרתעה עוד לא מומש כמו שצריך ואני מתכוון על גירוש משפחות מחבלים''.

ביום ראשון תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק של ח"כ יוגב ולפיה משפחות של מחבלים יגורשו מאזור מגוריהן אך יישארו בתוך תחומי יהודה ושומרון. ''זה כלי התרעתי משמעותי", אומר יוגב שמצפה מבית המשפט העליון ''להפסיק לעכב הריסת בתי מחבלים רוצחים יותר מ-72 שעות, כלי שאלוף פיקוד המרכז ביקש אותו.

"אם נדע להיות שם אז ארגז ההרתעה שלנו יהיה מלא יותר, ובכך גם נצמצם את הפיגועים העתידיים", מדגיש יוגב.

לדבריו, "צריך לשבח את חיילי צה"ל ואת השב"כ שעל פיגוע ירי שהיה רק שלשום בבוקר בדרך לישובי גוש דולב-טלמונים. תוך פחות מעשרים שעות נעצרו המבצעים והם בידי כוחותינו וכך גם בפיגוע של החייל שנפצע אנוש, חבל שמי שביצעו נמצאים עדיין בין החיים, ואני מקווה שהחייל יהיה בריא בתוך שאר חולי ישראל''.