קולומביה
קולומביהצילום: אייסטוק

ברניס בלנקו, מדריכת טיולים בקולומביה, נחטפה ונרצחה על ידי עבריינים בעת שערכה סיור לשני ישראלים.

ככל הנראה, בלנקו מסרה את עצמה לידי העבריינים והצילה בכך את שני הישראלים, חיילים משוחררים, שנחטפו יחד איתה במהלך סיור שערכו בחווה חוקית לגידול מריחואנה באזור קאלי שבקולומביה.

גופתה התגלתה ביום רביעי בלילה ולדברי מפקד המשטרה המקומית היא נרצחה באמצעות נשק חם.

שני הישראלים סיפרו השבוע לעיתון ''ישראל היום'' כי "הרכב הגיע עם המדריכה והנהג והופתענו לגלות שרק שנינו משתתפים בטיול. בדרך כלל מדובר בטיולים שנעשים בקבוצות גדולות יותר. התלהבנו וחשבנו שזה די כיף, לא תיארנו לעצמנו איזה סיוט מחכה לנו.

"כשהגענו לחווה הרגשנו שמשהו מוזר. עשו לנו קצת בעיות בכניסה אבל לא התרגשנו. הצלחנו להיכנס וביציאה כבר חיכו לנו גברים חמושים שהשתלטו על הרכב, העבירו את הנהג אחורה ולקחו אותנו בכוח לאזור מבודד במרחק של כשעה וחצי נסיעה בג'ונגל".

עוד צוטט אחד החיילים, "כשהגענו לאזור קרוב לנחל חיכתה לנו שם חבורה של עבריינים חמושים שהקיפו את האוטו. מוניקה הפצירה בנו שלא נדבר בספרדית ושנעשה כאילו אנחנו לא מבינים מה קורה סביבנו.

''כעבור זמן קצר נכנס 'הפטרון' שלהם לרכב, מצויד בנשק ישראלי מסוג עוזי. הוא הבהיר בצורה מאוד ברורה מה הוא רוצה – 200 אלף דולר באופן מיידי...הם החזיקו אותנו במשך שעות ארוכות. הפטרון הדגיש: 'כסף - או שאתם לא יוצאים מפה'. הצענו את הכסף שהיה ברשותנו אבל זה לא באמת הספיק לכלום.

''הם הוציאו אותנו מהרכב ושאלו: 'מה אנחנו עושים איתכם עכשיו?' אלה היו שעות ארוכות של חרדה, זה הרגיש כמו נצח. עד שהמדריכה שלנו הקריבה את עצמה וביקשה שישחררו אותנו. היא נשארה שם ואנחנו לא יודעים מה עלה בגורלה, אנחנו מקווים שהיא בסדר".