סמל רונן לוברסקי הי"ד מובא למנוחותאלירן אהרון

קרובי משפחה, חיילים וחברים הגיעו הלילה (ראשון) להר הרצל בירושלים על מנת לחלוק כבוד אחרון לסמל רונן לוברסקי הי"ד, לוחם ביחידת הקומנדו "דובדבן", שנהרג מפלטת שיש שהושלכה על ראשו.

לוברסקי הוא לוחם דובדבן הראשון שנהרג כתוצאה מפעילות טרור. מטעם הממשלה השתתף בהלוויה סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

סא"ל ע', מפקד היחידה נשא דברים בהלוויה בהם קבע כי המבצע אליו יצא הכוח סיכל ושיבש פעילות של חולית טרור. "רונן, חונכת לערכים של תרומה למדינה, היית בן למשפחה של לוחמים, מלח הארץ. בשעות שהתפללנו ליד מיטתך בבית החולים אימא שלך הצביעה על בני המשפחה ואמרה 'לוחמים כולם - אבל רונן הטוב ביותר'. אימא צדקה. היית מהלוחמים הטובים ביותר בפלוגה וביחידה".

עוד אמר ע': "היית בכוח הפורץ של הצוות, מהראשונים במגע עם האויב, היית שותף למבצעים רבים ללכידת מחבלים, ובחוד החנית של צה"ל נגד הטרור ביהודה ושומרון. כל זאת ביצעת בצניעות ובמקצועיות. לחמת ימים בודדים כנגד כל הסיכויים - מהפגיעה הקשה במחנה הפליטים ועד הבוקר בבית החולים. נמשיך לפעול על מנת שכך יישאר. נפלת מות גיבורים בפעילות מבצעית בהגנה על תושבי מדינת ישראל. עצמת את עיניך בפעולה שמסמלת יותר מכל את תרומתך להגנה על מדינת ישראל. נוח על משכבך בשלום. גאים בך, בפועלך, כואבים ומצדיעים".

רונן ז"ל היה הלוחם שבטקס סיום המסלול קיבל את סיכת הלוחם של מפקד צוותו, וזאת כביטוי הערכה ליכולותיו המקצועיות כלוחם.

אחיו של רונן, אריק נשא דברים בהם פנה לאחיו המנוח ואמר: "כמעט אמרו עליך הכול. למרות שהיית כל כך צנוע, ואני עפר לרגליך, אני עכשיו בן אדם הרבה יותר טוב בזכותך. כולם מדברים עליך, אוהבים אותך. תמיד נלחמת, בחרת כל החיים, בכל הדלתות הסגורות נכנסת, כאשר אמרו לך לא אמרת כן, הצלחת והיית יותר טוב מכולם, בבית הספר, בכדורגל, בלימודים, בקרב מגע, ובסוף בצה"ל. ואני בטוח שבחרת גם את הרגע הזה, אין לי ספק בכלל. ואני שמח בזה. אני יודע שלא סבלת ואני גאה בך מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של הלוחם, "אני מביע צער עמוק על מותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו". נתניהו הוסיף כי "זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

"בשבת איבדנו את לוחם דובדבן רונן לוברסקי שנפצע אנושות במבצע למעצר מבוקשים", מסר שר הביטחון אביגדור ליברמן, "דובדבן, מיחידות העילית שלנו, עורכת מדי לילה מעצרים רבים במלחמה בלתי פוסקת, שאין בה תהילה ופרסום. אני מבקש לשלוח תנחומים בשם כל עם ישראל למשפחה ועוקב מקרוב אחר המאמצים לעצור את המחבל. אנו נביא צדק לרונן״.