ח"כ ילין: לכסח להם את הצורהחזקי

"הלכתי לישון בסביבות 12 וחצי בלילה ותוך שעה כבר התעוררתי מרעשי מלחמה של צה"ל מגיב", סיפר לערוץ 7 ח"כ חיים ילין ממפלגת "יש עתיד".

"בהתחלה הייתי בטוח שמדובר בפצצות תאורה כמו שיודעים לעשות כשיש חשש לחדירה. ניסיתי לחזור לישון. בסביבות שלוש, היה צבע אדום ראשון ולאחר מכן בשעה ארבע או חמש, היה צבע אדום כמעט לאורך כל הגזרה".

"צריך להבין דבר אחד, החמאס רוצה להכתיב משוואה חדשה למדינת ישראל ולקבינט. הם אומרים שעשרות אלפים הדונמים שנשרפו בגלל עפיפונים ובלונים, זה לא טרור. הקבינט קיבל החלטה שזה טרור, ואני מקווה שזו לא החלטה חד פעמית".

אתה מאוכזב מההתנהלות של הקבינט?

"אני מאוכזב שרק אחרי 81 ימים מקבלים את ההחלטה. הרי לא הייתה שום סיבה בעולם שלא להפגיז את הבסיסים שלהם. אני מבין שכל עוד העפיפונים והבלונים לא הוכרזו כנשק מבחינה משפטית, אי אפשר לפגוע במי שמעיף אותו. אבל מה מונע החלטה טקטית לבוא ולפגוע בבסיסים ובמפעלים שמייצרים את הטילים? הרי במנהרות אנחנו לא צריכים לחכות לאף אחד".

"אני נעלב בשם המדינה שאנחנו לא מכסחים להם את הצורה. אנחנו חייבים לצאת להתקפה בשני ראשים: התקפה אחת נגד הזרוע הצבאית של חמאס ובמקביל לשבת יחד עם מתווכים לדיון מול הזרוע המדינית של חמאס".

אתה מדבר על עליית מדרגה, מה זה אומר מבחינתכם כתושבים?

"אני מזמין אותך אליי הביתה, כל יום בארבע אחר הצהריים. אתה תבוא איתי עם הרכב, נכבה שרפות ותבין בדיוק מה שקורה באזור שלנו. הכל נשרף".

ילין טוען שיש לקבל החלטה אסטרטגית בנוגע לעזה. "ברגע שנקבל החלטה אנחנו ננצח את חמאס. צריך לפגוע בראשי החמאס, לפוצץ את בתיהם כדי שלא יהיה להם לאן לחזור. במקביל, יש לגייס את כל העולם כדי שיוביל מצב בו תוך שלוש שנים חל שיפור במצב בעזה".

זה לא מה שאמרנו אחרי ההתנתקות?

"אני יכול להגיד לך בראייה היסטורית לאחור, שלמדנו אז שאנחנו לא נותנים גרגיר חול לאף אחד, בלי הסכם וערבויות בינלאומיות".