חלק מאומני ישראל חיים מתחת לקו העוני

סגנית יו"ר הכנסת ח״כ נאוה בוקר (הליכוד) קיימה היום (רביעי) ישיבה של שדולת הזמר העברי שעסקה במצבם הקשה של רבים מאמני ישראל.

"לצד העושר התרבותי, יש לנו רפרטואר מאוד גדול של יותר מעשרות שנות זמר, אך יש לא מעט עוולות שאנחנו כחברי כנסת חייבים לתקן אותן. ובשנים האחרונות היינו עדים למקרים רבים של אומנים ויוצרים או מבצעים שפשוט הגיעו למצב של חרפת רעב. אמנים שבזמנו הגיעו לגדולות, ששימחו אותנו, שריגשו אותנו, נותרו חסרי כל", אמרה בוקר.

לדבריה, "אסור לנו להתעלם מהמצוקה של הדור הוותיק של אומני ישראל, יש כאן פגיעה במורשת של כל אחד ואחד מאתנו. במסגרת השדולה ננסה למצוא פתרונות פרקטיים, שיתנו מענה למצוקה הזאת. אעשה הכל כדי לשנות את המצב".

המוזיקאי ננסי ברנדס סיפר בדיון, "האמנים שאנחנו מדברים עליהם, חיים מתחת לקו העוני. הם תרמו משהו לפס הקול של מדינת ישראל אני חושב שהם נכסי צאן ברזל. אסור לנו לזלזל באנשים האלה."

דני שושן, זמר וחבר להקת הצ'רצ'ילים, ואחיו של הזמר גבי שושן שמצא את מותו לפני כשנתיים בנסיבות טרגיות אמר, "אנחנו עדיין כואבים, עדיין בוכים, זה עדיין נמצא אצלנו." בהמשך אמר כי "מאחורי המוזיקה הזאת יש בני אדם, ואנחנו כחברה חזקה ומתקדמת אסור לנו לתת ליוצרים הנפלאים האלה ליפול למוות, להפוך לבלתי רצויים, לפגוע בעצמם".