נשיא המרכז האקדמי 'שערי מדע ומשפט', פרופ' אביעד הכהן, מתייחס בערוץ 7 לכתב האישום שהוגש נגד שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה.

"מדובר בפרשה שקשורה כולה להזמנת ארוחות למעון ראש הממשלה. הוזמנו ארוחות לאורחים רשמיים כאשר באותו זמן עבדו מבשלות במעון ראש הממשלה. לפי כתב האישום, רעיית ראש הממשלה ועזרא סיידוף (סמנכ''ל משרד רה''מ) הסתירו את העובדה הזאת והזמינו ארוחות שלא היה בהן צורך, וכמו כן יש טענות לזיוף חשבוניות", מסביר פרופ' הכהן.

לדבריו, אם הצדדים לא יגיעו להסדר טיעון ''הפרשה הזאת הולכת להעסיק אותנו עוד שנים רבות".

עורכי דינה של נתניהו סבורים שכתב האישום הזוי, מופרך ושקרי, ואומרים כי היה מותר להזמין ארוחות לאורחי מעון ראש הממשלה.

"תגובות עורכי דינה של נתניהו יתבררו בבית המשפט אך לפי כתב האישום הדבר נעשה בניגוד לנהלים ולצורך זה זויפו מסמכים לצד העבירה המאוד חמורה של קבלת דבר במרמה. כל עבירה בפני עצמה העונש עליה הוא עד 5 שנות מאסר וברור שבמצטבר כאשר יש עשרות אירועים אז בתאוריה יש עשרות שנות מאסר אך בסופו של דבר העונשים חופפים. צריך לזכור שמדובר בעבירות חמורות של שחיתות וטוהר מידות''.

לפי ההבנה המשפטית שלך, כתב האישום חריג?

"כתב האישום הזה חריג מכל בחינה. קודם כל באורך שלו, מדובר ב-19 עמודים של פירוט כתב אישום שבדרך כלל מדובר במסמך קצר של כמה עמודים. כתב האישום ארוך וחריג כי הפרקליטות שלא כמנהגה נכנסה לפרטים על כל חשבונית, כל עובד, כל שמות של המסעדות וזה חריג. על כתב האישום חתומים שני פרקליטים שזה גם חריג, ויש בקשה לקיים את המשפט בפני שלושה שופטים שגם על הבקשה הזאת חתומים שלושה פרקליטים".

''הפרקליטות מבינה שיש כאן תיק חריג, ובמיוחד שמדובר באשת ראש הממשלה. מעולם לא נכנסו למטבח ובדקו את מספר כדורי הפלאפל וצלחות החומוס. הפרקליטות מבינה שאם היא לא תצליח - יום הדין שלה. מצד שני הפרקליטות סבורה שיש כאן עבירות חמורות ואפשר ללכת על כל הקופה".

עד כמה הלחץ הציבורי, התקשורתי והפגנות מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה השפיעו על הגשת כתב אישום?

"בהליך הזה כל צד רוצה ללכת ולייצר אווירה ציבורית שתשפיע על בית המשפט ואני רוצה לקוות שבית המשפט ישפוט לפי דיני הראיות ולא לפי דיני הכיכרות. אני לא יודע מה מנדלבליט חושב ואף אחד לא יכול להיכנס לנבכי ליבו של היועמ"ש. אני רוצה לקוות שהדבר לא ישפיע ועצם העובדה שהוגש כתב אישום נוגד את הטענות שהושמעו בחודשים האחרונים שנתניהו ימרח את הסיפור ולא יוגש כתב אישום.

''אני רוצה להאמין למרות הרינונים שאנחנו שומעים מדי פעם, שרוב אנשי הפרקליטות עושים את מלאכתם נאמנה וגם אם הם טועים הם לא עושים זאת מתוך זדון".

פרופ' הכהן מדגיש, "דעת הקהל לכאן או לכאן זיהמה את העדויות ורובן נפרשות בתקשורת בחודשים האחרונים. ברור שטוהר הליך השיפוטי נפגע ונפגם. אני מקווה שבית המשפט והשופטים לא יושפעו".

''אחרי שיוחלט האם לקיים את המשפט בהרכב חריג של 3 שופטים, דבר שייצור עומס על בית המשפט, ולאחר מכן יקבעו מי השופטים שידונו בתיק, ולאחר מכן יש הליך של הקראת כתב אישום שלאחריו הסנגורים יבקשו ללמוד את חומר הראיות. בתום כל ההליך הזה אם הנאשמים יכפרו בעובדות יתחיל המשפט שגם בתומו לדעתי יהיה ערעור של הצד המפסיד. להערכתי המשפט הולך להתקיים כמה שנים טובות".