היוזם. ח"כ מיקי זוהר
היוזם. ח"כ מיקי זוהרצילום: רפאל בן דור

ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק שהגיש ח"כ מיקי זוהר לפטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה לקריאה ראשונה.

לדברי ח"כ זוהר, "החוק נועד להגן על שכר ראש הממשלה ושכרו של כל ראש ממשלה שיבוא אחריו. החוק חל על נשיא המדינה ואין סיבה שלא יחול על רה"מ ובמדינת ישראל שכרו של ראש הממשלה יתדרדר ל-13 אלף ש"ח".

"רה"מ עובד 365 ימים בשנה לטובת המדינה ויש לפטור אותו ממס על הוצאותיו. באופן מקצועי וללא פוליטיקה ראוי לשמור על כבוד רה"מ ומעמדו. ללא קשר למפלגה בראשה הוא עומד", הוסיף.

יש לציין כי גם חברי הכנסת מיקי רוזנטל וח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני אמרו כי הצעת החוק ראויה בעיקרון אך סייגו כי העיתוי אינו ראוי. נציגת משרד המשפטים אמרה בדיון כי ההצעה מעוררת קשיים משפטיים והציעה פתרון של גילום מס.

ח"כ מיקי רוזנטל תקף בדיון בחריפות את ההצעה, "מיקי זוהר נשלח מטעם משפחת נתניהו לחלוב עוד ועוד מהקופה הציבורית לטובת הוצאותיה הפרטיות. לא יאמן, אפילו כתב האישום נגד הגברת לא עוצר בעדם. יתכן שנכון היה לפטור את ראש הממשלה ממס על חלק מההטבות המגולמות בשכרו אבל לא יתכן שנעשה זאת לפני שאנו קובעים אחת ולתמיד הפרדה ברורה בין הוצאותיו הפרטיות לאלו הציבוריות. במשפחת נתניהו באמת מאמינים שהם משפחת אצולה ומשך שנים מסרבים בכל תוקף לעשות זאת. לשיטתם, אם אין טייקון שמשלם, עלינו הנתינים לממן. את הרכב והאבטחה ראוי שהמדינה תשלם, את המים בבריכה הפרטית ושאר הוצאות חיי הנהנתנות בוילה בקיסריה ממש לא. ח"כ זוהר ושאר חנפני ראש הביאו את הכנסת לשפל מביך, הכל על מנת לספק את תאוותם של הנתניהוז'".

ח"כ מיקי זוהר תקף בחריפות את חברי הכנסת מהאופוזיציה שגינו את הצעת החוק. "מושחתים נמאסתם" קרא ח"כ זוהר לח"כ רוזנטל, "יו"ר המפלגה שלך אבי גבאי יושב עם טייקונים ודן איתם על שכר ואחר כך הולך לשר האנרגיה ומבקש לא לגעת במתווה הגז. ח"כ יחימוביץ עושה קידום להליכים משפטיים לטובת מקורב שלה, בועדה לביקורת המדינה. גם אנחנו יודעים לצעוק מושחתים נמאסתם".