אות התעשיין של ישראל
אות התעשיין של ישראלצילום: חיים צח / לע"מ

אות התעשיין של ישראל לשנת 2018 הוענק היום (ראשון) במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הערב, בבית הנשיא.

את האותות העניקו שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה שי רינסקי, ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

עשרת מקבלי הפרסים הם סטף ורטהיימר, יוסי ורדי, דן פרופר, סמי סגול, מקסין פסברג, יהודה וזהר זיסאפל, גיורא אקרשטיין, רים ועימאד יונס, שמעון אקהויז ומוריס קאהן.

"אנחנו מתכנסים כאן היום כדי לחגוג יחד שבעים שנות תעוזה ישראלית", אמר הנשיא בפתח דבריו, "עולים וילידי הארץ, יהודים וערבים, בזכות התעוזה שלכם, ה'חוצפה הישראלית' המבורכת, קמו ענפי תעשיה שלמים. בזכות התעוזה שלכם מדינת ישראל הקטנה נחשבת היום למעצמה תעשייתית של טכנולוגיה ושל חדשנות.

''אבל, ברשותכם, אני רוצה לרגע לשים בצד את המכונות והשבבים, את מדריכי הטלפון, ופסי הייצור, את הרכיבים הזעירים ואת התהליכים החדשניים ולהזכיר כמה מילים אחרות, ישנות וטובות, שבזכותן אתם ואתן הרבה יותר ממנהיגי תעשייה. מילים שבזכותם אתם מנהיגים נקודה: אחריות, שליחות, חינוך, מסירות, מעורבות. דווקא אתם הזוכים, תדעו יותר להעריך אותן ודווקא אתם דוגמה לקשר ההדוק בניהן לקשר שבין שליחות לחדשנות, לקשר שבין חינוך לסטארט אפ, לקשר שבין מסירות ותעוזה".

הנשיא סיים את דבריו ואמר "חוט עבה של אחריות קושר ביניכם. האחריות שלקחתם על עצמכם ליצירת מקומות עבודה. האחריות שלקחתם על עצמכם לשילוב כלל הקבוצות בישראל בתחומי התעשייה השונים. ולא פחות מזה – האחריות שבחרתם לשאת כלפי הדור הבא. תעשיה בונה מדינה לא רק באמצעות חברות רווחיות, לא רק באמצעות המצאות חדשניות, אלא קודם כל באמצעות אנשים. ואת זה אתם יודעים היטב".

שר הכלכלה אלי כהן אמר באירוע כי "פיתוח התעשייה הישראלית, הוצב כיעד לאומי כבר עם קום המדינה. מאז, עברנו כברת דרך, לא פשוטה, שהביאה ליצירת תעשייה מגוונת, ייחודית, פורצת דרך ומובילה עולמית, ששמה יצא למרחוק. הצלחתה של התעשייה הישראלית הנה תולדה של התמודדות ייחודית עם אתגרים קשים והתמקדות מרכזית במשאב הייחודי – ההון האנושי.

''מנהיגי ומנהיגות התעשייה הישראלית, לקחו על עצמם את היוזמה והאחריות להוביל את התעשייה והכלכלה הישראלית להצלחה, ובדרכם בנו את הארץ, יצרו מקומות עבודה, הכשירו עובדים והחיו את הפריפריה. התעשייה הישראלית היא מיסודותיה של מדינת ישראל ומנהיגי התעשייה – במסירותם, השקעתם ופועלם, מרכיבים יסודות אלו אשר הביאו לבניין הארץ, לביסוס התעשייה, התעסוקה והכלכלה, ששמם יצא למרחוק ולגאווה לאומית. על כך מגיעה להם תודה!", אמר השר כהן.

במסגרת האירוע הושק הספר "חדשנות ישראלית", שהופק על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ורשות החדשנות, לרגל 70 שנות עצמאות. הספר מאגד 100 מסיפורי ההצלחה העומדים מאחורי מוצרים פורצי דרך, טכנולוגית ויוזמה ישראלית, שהביאו לשינוי מהותי בשוק הגלובלי, כל אחד בתחומו. באירוע השתתפו גם רבים מנציגי החברות המופיעות בספר.