חשוב לתרום ולחזק את בית הרב קוקאלירן אהרון

מידי שנה מבקרים עשרות אלפים בבית הרב קוק בירושלים ולומדים על דמותו המיוחדת של רבה הראשי הראשון של ארץ ישראל.

לכבוד ג' אלול שבו ציינו רבבות תלמידי הרב קוק 83 שנים לפטירתו החליטו מנהלי "בית הרב" לצאת במיזם גיוס תרומות למימון הפעילות במקום.

ערוץ 7 שוחח עם יוסי אחימאיר, יו"ר מכון ז'בוטינסקי, שהגיע לחזק את אנשי בית הרב וסיפר על דמותו של הרב, "הרב קוק היה אחד מגדולי המנהיגים של היישוב היהודי בתקופת המנדט. זה היה ביתו וכאן הוא כתב ויצר ומכאן יצאה תורתו ולכן ראוי לשמר אותו ואכן משמרים אותו וצריך לתמוך בו ולחזק אותו".

אחימאיר מציין את חשיבות התמיכה במוסדות הנצחה לגדולי האומה, "כמי שעוסק הרבה במורשת ומנציח מנהיג ציוני אחר, רואה חשיבות בהנצחת המנהיגים הציוניים הגדולים מהעבר כמו הרב קוק, זאב ז'בוטינסקי ואפילו אבי, ד"ר אבא אחימאיר, שהקמתי לכבודו מוזיאון קטן בביתי ברמת גן. יש חשיבות להכיר את האישים הגדולים מהעבר היהודי, ציוני ללמוד מהם ולשאוב מהם השראה והבתים ומקומות ההנצחה האלה הם אבן שואבת לצעירים שרוצים ללמוד ולהכיר. חשוב לטפח אותם ולתמוך בהם".

אחימאיר מציין כי ללא תמיכת הציבור יתקשו מוסדות כאלה להתקיים, "חשוב לתמוך במוסדות האלה כי הם מוסדות ללא כוונת רווח, אלו מקומות שפועלים לשם שמיים". לשאלה האם המדינה צריכה לתקצב אתרים מהסוג הזה השיב אחימאיר שיש מקומות הנתמכים על ידי המדינה אך רוב הפעילות היא מתרומות של יחידים ונדבנים, אך ראוי שהמדינה תתמוך ותתקצב את הפעילות החינוכית והלימודית שמתבצעת במקום.

לדברי אחימאיר ראוי לשמר גם מקומות מזרמים שונים, "כל זרם תרם את חלקו למען קידום הרעיון הציוני ולמען תחיית העם וממשיך לתרום, ולכן חשוב לתרום, גם המדינה וגם אנשים פרטיים".

יו"ר "בית הרב", הרב יוחנן פריד, סיפר על הפעילות של המקום במהלך השנה, "בית הרב קוק מפיץ בשיטתיות את משנתו של הרב קוק בציבור הרחב. מבקרים פה במשך השנה למעלה מחמישים אלף אנשים מכל החוגים והגילאים, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילונים".

הרב פריד מסביר מדוע החליטו לצאת למיזם גיוס המונים, "אנחנו רוצים שהמקום הזה ימשיך לתפקד. גורמים שונים מנסים לפעמים לעקב בידינו. אנחנו עושים היום מבצע גדול ואנחנו מבקשים לחזק גם מבחינה כספית וגם מבחינה ציבורית את המקום ואת חשיבותו. אנחנו מודים לכל אחד ואחת שתורם מכספו וגם מזמנו בשביל לחזק את המקום הזה".

היעד שהוצב למיזם הוא מיליון ש"ח ולטובת כך הגיעו לבית הרב עשרות צעירים שהתגייסו למבצע ומקיימים שיחות טלפון לכל רחבי הארץ.

לתרומות לחצו כאן

חשוב לתרום ולחזק את בית הרב קוקאלירן אהרון