שמחה גולדין
שמחה גולדיןצילום: יוני קמפינסקי

כ-200 בני אדם הגיעו היום (שישי) לתמוך בהוריו ואחיו של סגן הדר גולדין באירוע הנערך בפעם ה– 16 באנדרטת חץ שחור בגבול על עזה.

האב השכול פרופ׳ שמחה גולדין אמר, "אחרי שהספינולוגים נבהלו מהמונח הפסקת אש, כי הדר נהרג ונחטף במהלך הפסקת אש הומניטארית, המציאו מונח חדש - הסדרה. אז מפה אני רוצה לומר לנתניהו - זו לא הפסקת אש ולא הסדרה -קוראים לזה אפיזמנט.

נתניהו יודע בדיוק מזה, אבא שלו כתב על זה רבות. אפיזמנט זה מה שצ׳מברליין עשה כשהוא חש פיק ברכיים מול רודן וצורר. ביבי הוא לא צ׳רצ׳יל - ביבי הוא צ׳מברליין. כדי להיות צ׳רצ׳יל הוא צריך להכריח את האויב להבין מה המחיר שהוא ישלם על התנהגותו ואנו לא עושים זאת - כל מה שנכנס עכשיו לעזה נכנס כדי לרצות את חמאס ואת יחיא סנוואר שהולך לחגוג בשבוע הבא את הפראייריזם של ראש ממשלת ישראל.

נתניהו הפך את כל הישראלים לפרייארים של המזרח התיכון ואנחנו נשלם על זה בדם. תושבי עוטף ישראל ישלמו על זה אחרי שיגמר החג המוסלמי. יחיא סנוואר צריך להתייצב כאן ולהחזיר את הדר ואורן ותפני זה לא יקבל שום דבר. אם זה לא יקרה, ממשלת ישראל שמאכילה את המפלצת כבר ארבע שנים - תביא את המלחמה הבאה בדיוק כמו שצ׳מברליין הביא על אנגליה את המלחמה".

גם העיתונאי ד״ר יועז הנדל השתתף באירוע ואמר, "מנהיגות זה לא לקבל החלטות לפי לאן שהרוח נושבת בפייסבוק. מי ששלח את הדר ואת אורון לשדה הקרב חייב להחזיר אותם בחזרה הביתה. כל עוד הדרג המדיני לא אומר את מה שהוא רוצה בשפה ברורה והכל נעשה בערפל הקרב - זה מכרסם ביכולת שלנו להסתכל על המנהיגים שלנו ולדעת שמה שהם אומרים זה מה שהם עושים. הגיע הזמן לחזור לארץ ישראל שבה מי שאמר משהו - התכוון. ומי שהתכוון - עשה, ומי שלא הצליח - ידע שהוא נכשל והבין שהוא צריך לשפר"

בנוסף לעצרת הקבועה בתצפית על עזה, התקיימו עוד ארבע הפגנות של "מסדר הדר" בצומת יגור בצפון, מול הקרייה בתל אביב ובכיכר פריז בירושלים.