"הרכב שלך חשוד כי יש בו כיסאות"

עורך הדין איתמר בן גביר הופתע הערב (מוצאי שבת) לאחר שכוחות הביטחון עצרו אותו בזמן שהחזיר כיסאות בתום שבת "בר מצווה" של בנו.

לדבריו, שוטר מג"ב שעמד במחסום סמוך למערת המכפלה, שבו עוברים כל תושבי היישוב היהודי, סירב לאפשר לו לעבור.

קצין שהגיע למקום טען תחילה כי בן גביר חייב לעבור "זיהוי" לאחר מכן טען כי מתוקף תפקידו כמפקד הגזרה הוא אינו מאשר לו לעבור, לאחר מכן טען כי החסימה הייתה לצורך חיפוש ברכב משום שאותרו בו כיסאות.

עורך דין בן גביר הודיע לקצין כי הוא חשוף לתביעה אזרחית ובתגובה כינה הקצין את העורך דין כלא נורמלי ובשלב מאוחר יותר טען כי "הוא יותר גרוע ממחבל".

בן גביר מסר בתגובה, "אכן הגיעה השעה להפסיק התעמרות של שוטרי מג"ב במתיישבים יהודים. גם ביום חמישי מנעו מאשתי להכניס סוכריות לעליה לתורה בטענות משונות ורק לאחר שהתערבתי הם חזרו בהם מההחלטה האומללה.

הפעם הם טענו לאחר שהוכחתי שהם משקרים שיש חשד סביר כי ברכב יש כיסאות...זה כמובן תירוץ טיפשי חסר כל בסיס משפטי.

הגיע הזמן ששוטרי מג"ב בחברון יפנימו שיש זכויות למתיישבים, הפעם הם נפלו עם האדם הלא נכון ואני מתכון לטפל בהתעמרות הזאת, אבל זה צריך להיפסק נגד כל תושבי חברון, זה כבר הפך להיות שיגרה בגזרה שהם מונעים מעבר, חוסמים אזרחים ללא סיבה, מסרבים לאפשר להכניס דברים למערת המכפלה - אין לכך שום בסיס בחוק והגיע הזמן ללמד אותם קורס בזכויות אזרח".

ממשטרת ישראל נמסר, "לצערנו, במקום להישמע להוראות הלוחמים שפועלים לשמירה על ביטחון המתפללים והמבקרים במערת המכפלה, בחר מר בן גביר דווקא בפרובוקציות וגידופים שונים שהופנו נגד הלוחמים. כשהגיע עם רכבו למעבר ביטחוני המוביל לאיזור המערה, נדרש להזדהות וכשנשאל לסיבת הכניסה עם הרכב בחר להתלהם ולצאת מהרכב אותו החנה כשהוא חוסם ציר המיועד, בין היתר, למעבר רכבים ביטחוניים.

מר בן גביר איים על השוטרים בתביעה וקרא לעברם קריאות שונות. לא נותר לנו אלא לגנות התנהגות מעין זו שתועדה ע״י הלוחמים, בפרט מצדו של אדם שאמור לייצג את החוק ודווקא כלפי מי שאוכף את החוק ושומר על ביטחונם של כל אזרחי ישראל מדי יום".