ליברמן עם בני משפחת לוברסקי והלוחמים
ליברמן עם בני משפחת לוברסקי והלוחמיםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

איש השמאל הקיצוני גדעון לוי תוקף בחריפות את החלטת מערכת הביטחון להרוס את הבניין שבו התגורר המחבל הערבי שרצח את לוחם ״דובדבן״ רונן לוברסקי הי״ד במהלך מבצע מעצרים של צה"ל באזור רמאללה.

לוי פרסם מאמר בעיתון ״הארץ״ שבו טען כי ״מבצעי המעצרים״ הם ״חטיפות אלימות של בני אדם ממיטותיהם, ללא כל פיקוח משפטי, כמו באפלים שבמשטרים״.

כך מתאר לוי את מעשה הרצח עצמו: ״אסלאם אבו חמיד, בן 32, הפר ברוב חוצפתו ותעוזתו את סדר העניינים הזה. הוא הטיל לוח שיש, על פי החשד, על הכוחות שפלשו לביתו וגרם להריגתו של לוברסקי. אבו חמיד נעצר ועכשיו הוא מחכה להצגה שנקראת משפט צבאי, שעונשו נחרץ בו כמובן מראש״.

בהמשך המאמר תוקף לוי את דרישת משפחת לוברסקי השכולה להרוס את בית המחבל. ״האב רוצה לראות בהריסת כל ביתו של מי שהרג את בנו והוא לא יכול לחכות יותר. דובר צה"ל מסר שכבר נפלה החלטה להרוס שתי קומות, אבל האב מחכה והבית עומד. שערורייה. וכי מי יכול להגיד ׳לא׳ לאב שכול, שלמרבה השמחה לא דרש את הריסת מחנה הפליטים כולו.

״הרס בית המשפחה הוא ענישה קולקטיבית, לא מוסרית, לא חוקית ולא אנושית, אפילו אם היה הבן ׳מחבל מתועב׳״, כותב לוי. ״יד הברזל של ליברמן פעלה מיד וצה"ל הודיע בסוף השבוע שנמלך בדעתו וכל הבניין, על ארבע קומותיו, ייהרס״.

בסיום המאמר טוען לוי כי המחבל הוא ״אדם שניסה לגונן על ביתו, לוחם נועז לא פחות מהחיילים הפולשים לביתו, שאין לו צבא ומדים, לא נשק משוכלל ולא הגנה מאיש, ימלא את ימיו בכלא ומשפחתו המורחבת תושלך לרחוב. ככה ייעשה למחבל מתועב, יימח שמו, שהעז להתנגד. ככה ראוי לו — ולנו״.