השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: ליאור מזרחי

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט, פנה הערב (שני) לפרופ׳ יוסי קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב ויו״ר ועד ראשי האוניברסיטאות, בדרישה לצרף לאלתר את אוניברסיטת אריאל כחברה מן המניין בועד.

במכתבו מסביר השר כי בהתאם לחוות דעת משפטית שהוצגה לו, קבלת אוניברסיטת אריאל לור״ה אינה משפיעה על יכולתן של אוניברסיטאות ישראליות לקבל תקציבי מחקר מקרנות בינלאומיות ואירופאיות בפרט (Horizon 2020) עבור פעילות מחקר המתבצעת בתוך הקו הירוק.

היות כך, כתב בנט כי "עולה החשש כי סירובכם לצרף את אוניברסיטת אריאל לור״ה, מהווה אפליה אסורה ופוגע פגיעה קשה בכללי המינהל התקין".

"אינני מתכוון להשלים עם מציאות בה גוף, הממומן מהותית מכספי ציבור, יזכה לשיתוף פעולה ממשלתי מלא בזמן שהוא מפלה אפליה קשה מטעמים לא ענייניים", הוסיף השר.

לקריאת המכתב המלא של השר בנט לחצו כאן

בנט ציין גם כי אם לא תצורף אוניברסיטת אריאל לועד, הוא ייאלץ לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על הפסקת שיתוף הפעולה של מוסדות המדינה עם הארגון.

בנט חותם את מכתבו במילים, "אני משוכנע שכפי שנאמר על ידכם רק לאחרונה שור״ה אינו מועדון סגור ואינו פועל כ'קרטל', אכן תפעלו לצירופה של אוניברסיטת אריאל לארגונכם".