טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהוצילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישתם בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק ב-24 בספטמבר כי הוא יהיה מוכן להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שזה יקבל את תכנית השלום האמריקנית שתוצג בחודשים הקרובים.

על פי הדיווח בחדשות עשר, את העדות על המתרחש בפגישה מסרו ארבעה דיפלומטים מערביים שמעורים בתכני השיחה בין שני המנהיגים.

לדברי ארבעת הדיפלומטים המערביים במהלך הפגישה היה מקרון זה שהעלה את הנושא הישראלי פלסטיני. "הרושם שלי הוא שנתניהו לא רוצה באמת להתקדם בתהליך השלום כי הוא אוהב את הסטטוס קוו", אמר מקרון לטראמפ. הנשיא האמריקני השיב כי הוא נוטה להסכים עם הניתוח הזה. "אתה יודע עמנואל – אני קרוב מאוד להגיע לאותה מסקנה", אמר טראמפ.

הנשיא הצרפתי שאל מדוע טראמפ היה עד כה קשוח רק עם יושב ראש הרשות הפלסטינית ונענה, על פי העדויות, "הייתי קשוח עם הפלסטינים בגלל שהם לא הסכימו לדבר איתנו וזה לא מקובל. נתתי הרבה לביבי. העברתי את השגרירות לירושלים וכל שנה אנחנו נותנים להם 5 מיליארד דולר. אתה יודע עמנואל – אני יכול להיות קשוח עם ביבי כמו שהייתי קשוח עם הפלסטינים".

כמה ימים אחר כך נועד טראמפ עם נתניהו והזכיר לראשונה כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות. הוא הוסיף כי ישראל תצטרך בעתיד "לעשות משהו" עבור הפלסטינים.

בכיר בבית הלבן אמר בתגובה לדברים כי "הנשיא מאמין שראש הממשלה נתניהו מחויב לנסות ולהגיע לשלום כולל ובר קיימא בין ישראל לפלסטינים".