ביום ראשון יתקיים טקס חלוקת הפרסים של עמותת "זכות הציבור לדעת". פרופ' אלי פולק סיפר לכתבת ערוץ 7 עפרה לקס כי בטקס, המתקיים זו השנה השלישית, יחולקו שני פרסים ותעודת הוקרה אחת.

מקבלת הפרס האחת תהיה עירית לינור, אשר שלחה ופרסמה מכתב נוקב לעיתון "הארץ", ובו הודיעה כי היא מבטלת את מינויה לעיתון בשל היותו מוטה לצדם של ערביי הרש"פ. מקבל הפרס השני יהיה העיתונאי קלמן ליבסקינד, אשר כתב שתי כתבות על תחקיר שפרסם מרדכי גילת בעיתון "ידיעות אחרונות". ליבסקינד גילה שגילת, אשר האשים את נציב שירות המדינה הולנדר בהענקת טובות הנאה לאחד העובדים, כתב חצאי אמיתות ולא פרסם את הדברים כהווייתם.

פולק סיפר עוד כי בטקס תוענק תעודת הוקרה לזוג חן וליאור קינן, אשר שכלו את בתם ואת אמא של חן באחד מפיגועי התופת. רשת ה C.N.N. ערכה ראיון עם בני הזוג אולם שידרה ראיון עם אמו של המחבל הרוצח ולא את הראיון שהוקלט עמם. בני הזוג לא ויתרו לרשת הבינלאומית המפורסמת והקימו רעש ציבורי בעניין זה, ובעקבותיו הגיע לישראל סגן נשיא הרשת, והופקה סידרה בת חמישה פרקים על הסבל שנגרם לתושבי ישראל בעקבות הטרור. התעודה תוענק להם על נחישותם ועל עצם מאבקם.

בריאיון עם כתבת ערוץ 7 התיחס פרופ' פולק לכתבתו של העיתונאי ליבסקינד על הרב אבינר ואמר כי למרות הכתבה ואף על פי שלחצים כבדים הופעלו על האגודה החליטה "זכות הציבור לדעת" להתמיד בהחלטתה מלפני מספר חודשים בנוגע למקבלי הפרסים ולהעניק לליבסקינד את הפרס.

פולק הסביר את ההחלטה בכך שהעמותה: "אינה מחלקת פרסים על מה שהוא כתב או עתיד לכתוב ואין זה פרס על מפעל חיים. אנו מחלקים את הפרס על עניין ממוקד מאוד. בתחקירו על גילת הוא נקט ביקורת תקשורת במיטבה".

באשר לתכניות האגודה לעתיד סיפר פולק כי יש בכוונתה לערוך "משוב עיתונאים" באופן רחב ביותר ולעשות זאת לקראת מערכת הבחירות הקריבה, כדי לגרום לכך שמערכת הבחירות תהיה הוגנת. "האתגר", אמר פולק, "הוא לעשות מערכת בחירות הוגנת מבחינה תקשורתית".