בניין שהושמד בעזה
בניין שהושמד בעזהצילום: רויטרס

רשת הטלוויזיה אל ג'זירה מדווחת הערב (שלישי) כי הושגה הסכמה בין ישראל לחמאס על הפסקת אש ברצועת עזה. ההסכמה הושגה על פי הדיווח בעזרת תיווך מצרי.

בחמאס אישרו את הדיווח לפיו הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי, אך הבהירו כי הארגון יהיה מחויב לה רק כל עוד "האויב הציוני" יעמוד במחויבותו להפסקת האש.

בישראל מסרבים מנגד לאשר את הדיווח. גורם מדיני ישראלי שהגיב הערב לדיווחים אודות הסכמות על הפסקת אש הבהיר: "החמאס פנה לישראל באמצעות ארבעה מתווכים שונים וביקש להגיע להפסקת אש. ישראל השיבה שהצעדים בשטח הם שיקבעו וכי ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה".

מצה"ל נמסר הערב כי במהלך מתקפת שיגורי הרקטות של חמאס ביממה האחרונה ירטו לוחמי כיפת ברזל למעלה ממאה שיגורים מתוך כ- 460 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

מצה"ל נמסר עוד כי צה"ל תקף כ- 160 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, ביניהם ארבעה נכסי טרור ייחודיים.

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה התייחס אחר הצהריים (שלישי) לראשונה בהתבטאות פומבית לגל ההסלמה בדרום. "אם ישראל תעצור את תוקפנותה - אפשר יהיה לחזור להבנות הפסקת האש", אמר הנייה.

הנייה הוסיף, "ההתנגדות הגנה על עמה ועל עצמם מפני התוקפנות הישראלית. העם הפלסטיני, כרגיל, אימץ את ההתנגדות בסבלנות ובגאווה".

בתוך כך, שרי הקבינט סיימו אחר הצהריים ישיבה שנמשכה קרוב לשבע שעות ועסקה בהסלמה הביטחונית בדרום הארץ. "הקבינט המדיני-ביטחוני דן באירועים בדרום. הקבינט שמע סקירות מצה"ל וגורמי הביטחון על התקיפות והפעולות הנרחבות נגד גורמי הטרור בעזה. הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בפעולות ככל שיידרש", נמסר בתום הישיבה.

מהשעה 16:30 אתמול (שני) ועד היום (שלישי) אחר הצהריים, נורו לשטח ישראל יותר מ-400 רקטות.

עד לשעה 09:00 הבוקר נמנו 55 נפגעים ישראלים, בהם הרוג אחד בן 48, שלושה פצועים קשה - חייל שנפגע מרסיסים בגזרת שער הנגב, שתי נשים בנות 60 ו-40 וגבר כבן 40 שנפצע בינוני בגזרת אשקלון.

23 במצב קל לאחר שנפצעו מרסיסי זכוכיות, הדף, שאיפת עשן ונחבלו במהלך ריצה למרחבים מוגנים. 27 לקו בהתקף חרדה.