מי תמך ומי התנגד?
מי תמך ומי התנגד?צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מספר כלי תקשורת דיווחו הערב (שלישי) כי כל שרי הקבינט, כולל אלו המציגים בתקשורת קו ניצי כדוגמת השרים ליברמן, בנט ושקד, תמכו בהחלטה על הפסקת התקיפות והגעה להפסקת אש.

אולם, זמן קצר לאחר הדיווח הוציאה לשכת שר הביטחון ליברמן הודעה חריגה המכחישה את הדיווחים הללו.

"התדרוכים על תמיכתו כביכול של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעצירת התקיפות בעזה הן פייק ניוז. עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה", נמסר מלשכת שר הביטחון.

גם מלשכת שר החינוך נפתלי בנט נמסר בעקבות הדיווחים אודות ישיבת הקבינט, "הדיווחים האחרונים כאילו השר בנט תומך בהפסקת ההתקפות כנגד חמאס הם שקר מוחלט. השר בנט הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תכניתו לגבי עזה".

גורם בכיר אמר בתגובה לדברים כי בדיון בקבינט, שנמשך למעלה משבע שעות כלל לא התקיימה הצבעה - אלא השרים הביעו את עמדותיהם. לדברי הגורם, השרים ליברמן, בנט, שקד ואלקין, אמרו כי לדעתם יש צורך בפעולה נחרצת ונחושה יותר בעזה. עם זאת, לא היתה החלטה מסכמת של הדיון והשרים לא התבקשו להצביע.

זמן קצר לאחר הישיבה דיווחה רשת הטלויזיה בערבית אל ג'זירה כי הושגה הסכמה בין ישראל לחמאס על הפסקת אש ברצועת עזה. ההסכמה הושגה על פי הדיווח בעזרת תיווך מצרי.

בחמאס אישרו את הדיווח לפיו הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי, אך הבהירו כי הארגון יהיה מחויב לה רק כל עוד "האויב הציוני" יעמוד במחויבותו להפסקת האש.

בישראל סירבו מנגד לאשר את הדיווח. גורם מדיני ישראלי שהגיב הערב לדיווחים אודות הסכמות על הפסקת אש הבהיר: "החמאס פנה לישראל באמצעות ארבעה מתווכנים שונים וביקש להגיע להפסקת אש. ישראל השיבה שהצעדים בשטח הם שיקבעו וכי ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה".