בנט וכחלון
בנט וכחלוןPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

שר האוצר ויו''ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הטיל וטו על מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון והבהיר כי לא יסכים לתת למפלגת הבית היהודי את תיק הביטחון לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן.

ראש הממשלה נתניהו והשר בנט ייפגשו מחר (שישי) בשעות הבוקר בעקבות הדרישה של בנט להיכנס לנעליו של שר הביטחון היוצא.

נוכח התנגדות השר כחלון, נתניהו ייאלץ ככל הנראה לסרב לדרישת בנט והמשמעות היא שהכנסת תתפזר וייקבע מועד לבחירות שיוסכם על כלל ראשי המפלגות בקואליציה.

מוקדם יותר נאם השר בנט בכנס של משרד החינוך ברמת גן והסביר מדוע החליט לדרוש את תיק הביטחון לאחר התפטרות שר הביטחון ליברמן.

לדברי בנט, ''ישראל נמצאת במשבר אמון ביטחוני גדול. הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים, לטילים, שאין מה לעשות, שאי אפשר לנצח, אבל יש מה לעשות - יש פתרון, כשישראל תרצה לנצח אנחנו ננצח. זאת לא גזירת גורל.

''פניתי אתמול לראש הממשלה על מנת שיטיל עלי את תפקיד שר הביטחון כדי שישראל תחזור לנצח'', אמר בנט. "ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך לא לפחד מאיתנו".

בנט הוסיף: "כל יועציי וחבריי אמרו לי: 'מה אתה צריך את זה. זו שגיאה פוליטית ובית קברות פוליטי כמו לכל קודמיך'. יכול להיות שהם צודקים אבל הם לא מבינים שעבורי ביטחון ישראל הוא התכלית והפוליטיקה היא רק אמצעי ולא הפוך. בגלל זה באתי לפוליטיקיה.

"כשר ביטחון אני מתכוון להביא חדשנות, יצירתיות ורוח לחימה. לשבור קבעון מחשבתי של עשרות שנים.
כמו בצוק איתן, אני מתכוון לדאוג שהתכניות שלי יבוצעו. הביטחון עבורי אינו תפקיד אלא שליחות קיומית.
הסיבה שעזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה היא כדי שישראל תחזור לנצח. תושבי עוטף עזה אומרים לנו: אנחנו מוכנים לספוג, אנחנו נותנים לכם אשראי, רק תנצחו.

"ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך שלא לפחד מאיתנו. לכן, אני מתייצב כאן היום ואומר: אני מוכן לקחת אחריות", הדגיש השר בנט.

ליברמן מתפטר: ישראל נכנעה לטרור