בנט והרב דרוקמן
בנט והרב דרוקמןצילום: דוד וייל

האם לשכת ראש הממשלה השתמשה בראש המל"ל כדי לנסות ולשכנע את השר נפתלי בנט בעקיפין שלא יתפטר מהקואליציה?

בחדשות 2 דווח כי מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, יצר קשר עם לשכתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית. אשל ניסה לברר אם יש דרך לשכנע את הרב לשכנע את בנט ושקד שלא לפרוש.

התשובה שקיבל אשל הייתה שהרב לא עוסק בפוליטיקה, אבל מה שחשוב לו הוא להבין אם באמת המצב הביטחוני כה חמור כפי שתיאר ראש הממשלה או שאין שום התפתחות דרמטית כמו שאומר בנט.

בשעה אחת עשרה בלילה הגיע אל ביתו של הרב דרוקמן ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, שאינו אמור לעסוק בפוליטיקה. בן שבת הוא מחותן של משפחת דרוקמן וגם גר ביישוב, אך השיחה עסקה בנושאים ביטחוניים והתקיימה בארבע עיניים. הרב קיבל בשיחה פרטים שלא מופיעים בתקשורת.

מאיר בן שבת
מאיר בן שבתצילום: חיים בוכריס

מיד לאחר מכן פנה הרב דרוקמן אל לשכת בנט ומבקש לשוחח איתו בדחיפות. הקשר ביניהם אכן נוצר הבוקר, ושם אומר הרב לשר: "היה אצלי שליח של ביבי, ואני חושב שלא צריך לעזוב את הממשלה".

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה כי "ראש המל"ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו".

"בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן ולא העביר לו שום מידע מסווג. השניים מתגוררים באותו ישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה עם נכדו של הרב דרוקמן)", הוסיפו בלשכה.

"מאיר בן שבת הוא ראש מל"ל מקצועי ומוערך ביותר ע"י חברי הקבינט, ראשי מערכת הביטחון וע"י מקביליו בעולם, לרבות בעולם הערבי", אמרו בלשכת נתניהו.

בנט: "מסירים את כל דרישותינו הפוליטיות"