חגואל זועם על האוניברסיטה העברית

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, יוצא נגד החלטת האוניברסיטה העברית לבחון את שינוי שפת ההוראה לאנגלית בלימודים לתואר שני ושלישי.

"פניתי במכתב זועם לנשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ואני מתכוון ללכת על זה עד הסוף", אומר חגואל לערוץ 7 בעקבות החלטת האוניברסיטה שפורסמה לראשונה ב"מקור ראשון".

לדבריו האוניברסיטה העברית הוקמה מתוך הכרה בחשיבות תחיית השפה העברית: "כבר בקונגרס הציוני הוחלט על הקמה של אוניברסיטה עברית כמוסד אקדמי ראשון בישראל, והרצון שלנו הוא לחזק את השפה העברית כי השפה היא חלק מהתשתית של עם".

"לא תיתכן המגמה להפוך אותה לאוניברסיטה בינלאומית במקום עברית. זה אבסורד גדול", מתריע חגואל. "חורבן הבית והגלות קרה אחרי שעזבנו את העברית והקונגרס הציוני הראשון קרה אחרי שאליעזר בן יהודה החיה את השפה העברית. שפה זה עיקרון חשוב מאוד ביסוד של עם".

כאמור, בשבוע שעבר שיגר חגואל מכתב לנשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן. "אני קורא לחברי הנשיאות וההנהלה להסיר את הנושא מסדר היום ולהתנער מהחלטה זו", כתב חגואל.

''השפה העברית שקיימת זה אלפי שנים מלווה את דפי ההיסטוריה עוד מלפני התהוותנו כעם. היא השפה שעל בסיסה חידש עם ישראל את זכותו הטבעית וההיסטורית, לשוב לארץ ישראל ולקיים בה את אורח חייו היהודיים והתרבותיים. גם ההמנון הלאומי של ישראל, התקווה - נכתב בשפה העברית, שנים לפי כינונה של מדינה עצמאית.

"בעבור האוניברסיטה העברית, מהווה השפה העברית חותם טבעי, סמל וביטוי לזכות קיומה הבסיסית תוך המשך מיצובה בעולם האקדמי בישראל ובתפוצות. ההחלטה המתגבשת תהווה מגמה לניתוק וטשטוש אופייה של האוניברסיטה לבלתי היכר''.

חגואל הדגיש במכתבו לפרופ' כהן, ''לקראת ציון 100 שנים להיווסדה, אני קורא לך, לנשיאות ולהנהלת האוניברסיטה הראשונה בארץ, לחזור מההחלטה השגויה אשר תותיר את האוניברסיטה ריקה מכל תוכן היסטורי, ציוני וישראלי''.