תיעוד: פעילות צה"ל לאיתור המחבל מברקןדובר צה"ל

עם סיום המבצע המורכב ללכידת המחבל אשרף נעאלווה שביצע את פיגוע הירי בברקן, בסיומו חוסל הלילה (חמישי) המחבל, מתייחס הבוקר קצין בכיר למבצע.

בפיגוע שהתרחש במפעל "אלון מתכת" בברקן לפני כחודשיים נרצחו כזכור קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד וזיו חג'בי הי"ד ונפצעה עובדת נוספת.

הקצין הבכיר מספר שהמחבל הסתתר במחנה הפליטים אסכר בשכם והתכוון לבצע פיגועים נוספים "המחבל הוגדר מבחינתנו כמפגע אלים ולכן היתה הדחיפות להרוג אותו לפני שהוא מבצע פיגוע נוסף. כבר שבוע שלם שיחידות שלימות בצבא עצרו את פעילותן ועסקו רק במרדף אחריו".

בצבא יודעים לומר שהמחבל הסתתר בחודשיים האחרונים בשומרון ובצפון השומרון והכוחות רדפו אחריו בכל מקום.

לדברי הקצין הבכיר המחבל מברקן היה מפגע בודד ורק תוך כדי המרדף אחריו והבריחה שלו הוא הסתייע באנשים שונים בשטח שלא היו חלק מחוליה כל שהיא.

"המידע על מיקומו התקבל אתמול בשב"כ. הגענו בצורה חשאית למרחב, והנחת העבודה שלנו הייתה שהוא יילחם ולא ייכנע. הדחיפות הייתה לעצור אותו לפני שהוא מבצע פיגוע נוסף. אנחנו נתחקר את המסלול שהוא עבר בחודשיים האחרונים".

"עצרנו השנה 2700 מחבלים שהתכוונו לצאת לפיגועים וחלקם מצליח לצאת לפועל כמו במקרה הזה. הסיפור הגדול של איו"ש הוא עצם העובדה שהסיכולים נעשים מעומק השטח והיא זו שמצליחה למנוע מעוד מאות ואלפי מחבלים לבצע את זממם", מסביר הקצין הבכיר.

לגבי החוליה שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה אומר הקצין: "אנחנו נמצאים בתוך תהליך. לא בטוח שנתפסה כל החוליה ולכן אנחנו נערכים להגן על היישובים ועל האזרחים".

לדברי הקצין הבכיר, חמאס הוא הארגון האלים ביותר ביו"ש והוא עושה מאמץ גדול כדי לבצע פיגועים שאת מרביתם מצליחים לסכל.

"ההרתעה קיימת אבל כדי לשמר אותה צריך כל הזמן לעבוד. אנחנו רואים בעת האחרונה נסיונות לבצע פיגועים וככל שהרשות חלשה יותר הסיכוי של המחבלים לבצע פיגועים גדול יותר", מסכם הקצין.