"תוך שניות הבנתי שזה מחבל"דוברות המשטרה

מפקד מג"ב ירושלים, תת-ניצב עימאד חסן ביקר הבוקר (חמישי) את הלוחמת ולוחם מג"ב שנפצעו באורח קל בפיגוע לפנות בוקר והביאו לניטרולו של המחבל בעיר העתיקה בירושלים.

בביקור התרשם מפקד מג"ב ירושלים מפעילותם של הלוחמים באירוע ואמר ללוחמים: "התגובה המהירה והנחושה שלכם באירוע היא שהובילה לתוצאה שהמפגע נוטרל. בפעילותכם הצלחתם למנוע פגיעה בחפים מפשע ולממש את יעודכם ומשימתכם. אני מאחל לכם בריאות והחלמה מהירה ומקווה שתשובו בהקדם לפעילות מבצעית".

לוחם מג"ב, סמ"ר ו' שפעל לניטרולו של המחבל ונפצע באורח קל באירוע סיפר: "אני והלוחמת פעלנו באזור שער שכם. לפתע זיהיתי חשוד שרץ לעברי ומיד קיבלתי מכה בראש, בתוך שניות בודדות הבנתי שמדובר במפגע ועלי לפעול מיד לנטרולו. דרכתי את הנשק ויריתי לכיוונו עד שנוטרל. אנחנו נערכים לכל תרחיש וכל הזמן מתרגלים אותנו למצבים כאלה. לכן אנחנו תמיד דרוכים ומוכנים לכל אירוע."

ד"ר שי פז מהדסה על מצב לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע

כאמור, הבוקר סמוך לשעה 5:00, הגיע מחבל כבן 26 לרחוב הגיא שבעיר העתיקה מכיוון שער שכם, שלף סכין והתנפל על גבר יהודי ברחוב הגיא וניסה לדקור אותו. לאחר שלא הצליח המשיך בריצה לעבר צוות לוחמי מג"ב של משטרת ישראל שהיו מוצבים בקרבת מקום במטרה לדקור אותם.

במהלך המאבק של הלוחמים עם המחבל, הצליחו הלוחמים לנטרל אותו בירי שבוצע לעברו. שני הלוחמים נפצעו באורח קל ופונו ע"י מד"א לבית החולים.

תיעוד פיגוע הדקירה בעיר העתיקהמשטרת ישראל