צומת גבעת אסף. ארכיון
צומת גבעת אסף. ארכיוןצילום: דוברות המנהל האזרחי

ביומן ערוץ 7 הבאנו את סיפורה של אפרת צימרמן, תושבת אריאל העובדת באזור התעשייה בשער בנימין, שמצאה את עצמה נמלטת ברכבה מרכב שהייתה בטוחה שבתוכו מחבלים, וגילתה בו שוטרים.

את דבריה פותחת צימרמן כשהיא מספרת על אירועי טרור קודמים שחוותה בדרכה מביתה לעבודה ובחזרה, אירועים בהם יודו לעבר רכבה אבנים וצמיגים. אירועים אלה יצרו אצלה דריכות נפשית המלווה את נסיעותיה מתוך תחושה שבכל רגע ומכל מקום יכולה לצוץ הפורענות הבאה.

הזירה בה התרחש האירוע עליו היא מספרת היא צומת גבעת אסף שעל כביש 60, שם מוקמו באחרונה רמזורים. מיד לאחר שעברה את הרמזור זיהתה בשולי הדרך כלי רכב אזרחי הממוקם באופן מעט נסתר. "עברתי את הרמזור החדש והראש מאותת לי שיש רכב לבן בצד הדרך. לא רכב משטרתי", היא מספרת. "כאן האינסטינקט שלי אומר שאני צריכה להגביר מהירות כדי לחלוף על המקום. הגברתי מהירות וכשאני עוברת אני רואה שהם רוצים לעצור אותי. חשבתי שרוצים לעצור אותי כדי לחטוף אותי כפי שכבר קרה בעבר".

צימרמן מציינת כי על ציר התנועה לא היו כלי רכב נוספים, עובדה שהגבירה בה את תחושת החשש והחרדה שהחלה להרגיש. "חלפתי על פניהם והתלבטתי אם לעצור או לא, ואז אמרתי לעצמי ש'מה פתאום שאעצור'. רעדתי והתפללתי לקב"ה שיעזור לי. פתאום אני רואה שהרכב הזה רודף אחרי. נלחצתי ואמרתי שאני לא עוצרת והמשכתי במהירות".

על היושבים ברכב היא מספרת כי לא ניתן היה לזהות שהם לבושי מדים. אחד מהם היה חבוש בכובע צמר, עובדה שהוסיפה על תחושת הבלבול. "בשלב מסוים החלון שלהם היה במקביל אליי. הם צעקו 'תעצרי'. שאלתי 'אתם לא ערבים?'. הוא הצביע על האפוד הצהוב שלו ואמר שהוא משטרה. עצרתי כשאני רועדת".

צימרמן עצרה את הרכב. השוטר הבהיר לה שנסעה במהירות של 130 קמ"ש כשהמהירות המותרת על הציר היא 80 קמ"ש. "אמרתי להם שחשבתי שהם מחבלים. הוא אמר שזה לא משנה. הוא ביקש את רישיון הנהיגה והידיים שלי רעדו. לא מצאתי את הרישיון. אמרתי לו שהוא יכול לבדוק ואני לא אדם שעובר עבירות תנועה. אין לי שום עברות תנועה. הוא בדק ואמר שזה נכון אבל אין לו ברירה והוא חייב לרשום. אמרתי לו שהוא לא חייב. שאלתי אותו אם הוא חושב שאם הייתי חושבת שהם משטרה לא הייתי עוצרת, הייתי בטוחה שמחבלים רודפים אחריי".

כל אלה לא הועילו לצימרמן והשוטר הותיר אותה עם דו"ח של 1500 שקלים ו-10 נקודות כשהוא מוסיף ומעיר שאם היא רוצה באפשרותה להישפט. דבריה על כך שניתן לפתור את הבעיה כעת בביטול הדו"ח מבלי להיכנס לסאגה הכרוכה במשפט לא הועילו.

"הגעתי לעבודה נסערת, ואמרו לי שאני חייבת להפיץ את הסיפור הזה", מספרת צימרמן.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, הנהגת נתפסה נוהגת במהירות 135 קמ"ש בקטע כביש בו המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש. עוד בטרם הגעת הרכב למיקום הניידת נמדדה הנהגת במכמונת מהירות במהירות מופרזת של 55 קמ"ש מעל המותר.

בניידת שעצרה את הרכב נכחו שוטר וחייל, השוטר שסימן לנהגת לעצור היה עם מדי משטרה מלאים ומעיל זוהר משטרתי לצידו עמד החייל שהוא על מדים, כך שניתן היה להבחין בבירור כי מדובר בכוחות משטרה".

עוד מוסרים במשטרה כי "משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה ועבירות מהירות מסכנות חיים במטרה להיאבק בקטל בכבישים ולשמור על שלומם וביטחונם של משתמשי הדרך, בכל זמן ובכל מקום".