יוסי דגן
יוסי דגןצילום: ישראל ברדוגו

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מברך על איחוד מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, אך מתריע כי גוש הימין יינצל רק לאחר צירוף מפלגת עוצמה יהודית ואלי ישי לרשימה המאוחדת.

"אם האיחוד הלאומי והבית היהודי לא ישכילו לצרף אליהן את ׳עוצמה יהודית׳ ומפלגת ׳יחד׳ של אלי ישי, ממשלת הימין בסכנה", אומר דגן.

לדבריו, "הציבור כולו שמח ומברך על האחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי אולם אין זמן להתלבט או לנהל משא ומתן ארוך מול שאר מפלגות הימין על אחדות. אחדות של כל מפלגות הימין היא צו השעה. מי שיעצור את המהלך הזה - גורל ההתיישבות על ראשו.

״טהרנות אידאולוגית או שיקולים של מיקום ברשימה עלולים לתת לשמאל את השלטון במתנה. שיקולים של כיסאות לא קודמים לשיקול של הצלת ההתיישבות בארץ ישראל. אני רוצה להגיד בצורה ברורה: ממשלת שמאל ו׳אוסלו 2׳ עלולים להיות מעבר לפינה. מראות ממשלת שמאל עקב אי מעבר מפלגות הימין את אחוז החסימה לא רחוקות מאיתנו כפי שנדמה".

דגן אמר את הדברים לאחר שהתברר כי על אף האחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, בחלק גדול מהסקרים הרשימה המאוחדת חלקית לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקרים, באם האיחוד הלאומי, הבית היהודי, עוצמה יהודית ומפלגת "יחד" ירוצו יחד בבחירות הם צפויים לקבל בין 8 ל-9 מנדטים, ולהוות גוש חוסם מפני עליית ממשלת שמאל לשלטון.