תכנית שקד: הכנסת תבחר את השופטים

הפרשן המשפטי של "כאן חדשות", מוטי גילת, תקף הבוקר (שלישי) את תוכנית שרת המשפטים איילת שקד לצמצום האקטיביזם השיפוטי.

בראיון לרשת ב' אמר גילת כי הסרטון שפרסמה מפלגת הימין החדש מקומם ובצדק, כלשונו, גורמים במערכת האכיפה.

''היא אומרת 'צמצום האקטיביזם השיפוטי', ומי יוצר את האקטיביזם? חברי כנסת שעותרים לבג''ץ כדי שיוציא את הערמונים מהאש עבור אותם מחוקקים. וגם אין הרבה מקרים. יש פה ניפוח של בעיה שלא קיימת בפועל".

גילת מזועזע מכוונת שקד לרסן את שופטי בית המשפט העליון. ''ריסון שופטי בג''ץ, מה צריך לרסן אותם? הרי היא כבר איישה את בג''ץ בחמישה שופטים בתקופת כהונתה. היא רוצה להחתים אותם על הצהרת נאמנות למתנחלים או לקיצונים או לאנשים אחרים שיסכימו לחוקי החושך שיזמה?

"היא מציעה הפרדת רשויות. מה צריך בדיוק להפריד? צריך לשמור על העצמאות. הדמוקרטיה החדשה שלה בעצם אומרת כך: חוקי חושך, חוקים עוקפי בג''ץ, פגיעה בעצמאות בתי המשפט, הגנה על חשודים בשחיתות, סירוב לנעול את שערי הממשלה והכנסת בפני מורשעים בשוחד ומרמה, פגיעה בעצמאות מבקר המדינה. זו לא יוזמה שלה אבל לא שמענו אותה מתנגדת''.

גילת תוקף את שקד גם על מינוי שופט העליון השמרן, הפרופסור אלכס שטיין. ''יש לנו גם דבר ששכחו אותו: גיוס שופט יורד מארצות הברית, לא כחול לבן, את אלכס שטיין לבית המשפט העליון. על זה מתקוממים אנשים בפני מערכת האכיפה. במקום לחזק את המערכת עולה חשש שהיא מנסה לפורר אותה''.