המשטרה ערוכה ברחבי ירושלים

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד סייר היום ׁ(שישי) ברחבי ירושלים ועמד מקרוב על ההערכות והפריסה המבצעית של השוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות התגבור.

במשטרה מציינים כי במסגרת הכוננות המבצעית המוגברת של משטרת ישראל בירושלים בימים אלו בחגי ניסן והפסחא, משטרת ישראל מאפשרת קיום טקסים דתיים לכלל הדתות בצורה מלאה.

"בימים אלו בני העדה הנוצרית קיימו תהלוכות החג, המוסלמים קיימו את התפילות יום השישי, והיהודים ערכו את ההכנות ומנהגי טרום הפסח", נאמר.

במהלך היום נעצרו באזור העיר העתיקה עשרה חשודים שהיו מעורבים בניסיונות להפר את הסדר הציבורי, אחד מהם אף הכשיל שוטר בעת מילוי תפקידו. ברשותם של החשודים נתפסו 4 גדיים שהיו עפ"י החשד בדרכם להקריב כקורבן פסח. הגדיים שנתפסו הועברו ליחידת הפיצוח של משרד החקלאות.

בתום חקירתם, הובאו עד עתה חלק מהחשודים לדיון בעניינם בפני בית המשפט, ששחרר אותם בתנאים.

במסגרת היערכות המשטרה לחג הפסח, שוטרי משטרת ישראל על יחידותיה, בהם לוחמי מג"ב ומתנדבים, פרוסים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל, מרכזי קניות ושווקים, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת לשם שמירה על הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרת והכוונת התנועה.

"משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים על מנת לאפשר לכלל המתפללים מכלל הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי".