מחמוד קטוסה משוחרר ממעצרו
מחמוד קטוסה משוחרר ממעצרוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחמוד קטוסה שהואשם באונס הילדה בת השבע, שוחרר בצהריים (שלישי) ממעצר לאחר ביטול כתב האישום נגדו.

"המציאו עליי דברים", אמר. ''אני אדם נקי. שהמשטרה תגיד מה שהיא רוצה". קטוסו התקבל על ידי חברי ובני משפחה שצעקו "אללה אכבר" וחיבקו אותו. חלקם נשאו דגלי ''פלסטין''.

אנואר קטוסה, אחיו של מחמוד, אמר "תודה לאל שהאמת יצאה לאור. הלב שלנו כואב על מה שקרה לילדה הזאת, אבל באמת שמחמוד לא עשה את זה. תתפסו את מי שכן".

קטוסה (44) שוחרר מבית הסוהר עופר והועבר למחסום ביתוניא, משם ישוב קטוסה לביתו בכפר הפלסטיני דיר קדיס.

כאמור, הפרקליטות הצבאית החליטה לחזור בה מכתב האישום שהוגש נגד קטוסה בגין אונס הילדה בת ה-7 באזור מודיעין.

הפרקליט הצבאי הראשי האלוף שרון אפק הסביר "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזאת כדי 'סיכוי סביר להרשעה'".

חקירת המשטרה נגד קטוסה תימשך ואף יבדקו כיוונים נוספים כדי להגיע לחקר האמת. "ככל שיעלו בחקירה ראיות המבססות הגשת כתב אישום חדש, נגד קטוסה או נגד אחרים, כך ייעשה".

במכתב שפרסם הפרקליט הצבאי הראשי הוא הסביר כי "לאחר בחינת חומר הראיות בתיק, השלמות החקירה שבוצעו, וניתוח פעולות החקירה שעוד נכון לבצע,סבר הפצ"ר כי לא התגבש בתיק, לעת הזו, סיכוי סביר להרשעת קטוסה. על כן, החליט הפצ"ר לחזור מכתב האישום ולאפשר למשטרת ישראל להמשיך ולהשלים את החקירה".

"ברי כי חזרה מכתב אישום ושחרור נאשם ממעצר, במצב בו יש ראיות מסוימות נגדו לביצוע עבירות מין בקטינה אינם דבר של מה בכך. ועדיין, בנסיבות העניין ולאור מארג הראיות שנאספו עד כה זו ההחלטה הנדרשת מבחינה מקצועית", דברי הפצ"ר.