פועלים כדי למקסם את הכוח של הימיןאלירן אהרון

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, מתייחסת במפגש ישראלי-אמריקאי שמקיים הערב (שלישי) ערוץ 7 בירושלים למאמצי האיחוד במפלגות הימין ואומרת כי האתגר הגדול במחנה הוא לצלוח את 61 המנדטים ללא מפלגתו של ליברמן.

"המצב הפוליטי בישראל מאוד מאוד מורכב", אומרת שקד ומציינת כי עד כה לא הצליחו מפלגות הימין להציג בסקר כלשהו רוב של 61 מנדטים "בלי המפלגה של איווט ליברמן שלא נחשבת יותר חברה בגוש הימין".

"כרגע אנחנו במחנה הימין האידאולוגי, מימין לתנועת הליכוד, מנסים לעשות את המהלכים הנכונים כדי למקסם את הכוח של הימין בבחירות הקרובות", אומרת שקד ומוסיפה תקווה ואמונה "שהשותפים שלי לאורך השנים יהיו כולם אחרים וניקח את ההחלטות הנכונות".

מוקדם יותר הערב פורסם סקר בחדשות 12 ולפיו רשימת איחוד מפלגות הימין יכולה היתה להשיג 12 מנדטים עם איילת שקד בראשה, לו היו הבחירות נערכות כיום.

מדובר ביותר מנדטים לגוש המפלגות שמכיל את איחוד מפלגות הימין והימין החדש, מאשר בריצה נפרדת.

על פי הנתונים, עם שקד בראש נחלשת הליכוד ל-28 מנדטים וכחול לבן עוברת אותה וזוכה ב-30 מנדטים.

איחוד בין העבודה, מרצ וישראל דמוקרטית מעניק לאיחוד מפלגות השמאל הזה 15 מנדטים, אך משאיר את הליכוד חזק עם 31 מנדטים ואת כחול לבן עם 28.

הסקר בחן גם ריצה נפרדת של המפלגות ועלה ממנו כי לו הבחירות היו נערכות כיום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-31 מנדטים וכחול לבן ב-30.

הרשימה המשותפת, שעדיין לא הצליחה להגיע לסיכום על כינונה מחדש מקבלת 11 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת ל-10, יהדות התורה מקבלת 8 וש"ס 7.

מפלגת העבודה משיגה בסקר 6 מנדטים, הימין החדש עם בנט ושקד 5 ואיחוד מפלגות הימין 4.

גם מרצ וישראל דמוקרטית זוכות ב-4 מנדטים כל אחת כשמפלגת זהות נותרת מתחת לאחוז החסימה. משקלול כל הנתונים עולה כי אין היתכנות להקמת ממשלת ימין או שמאל אלא רק לממשלת אחדות.