איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

סקר שביצע מכון ''דיאלוג'' בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס, עבור אתר ערוץ 7, מעלה כי אם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד תעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת, היא תביא הישג משמעותי יותר מאשר אם הרב רפי פרץ יעמוד בראש.

על פי הנתונים, לו היו הבחירות נערכות היום והמפלגות מימין לליכוד היו מתאחדות ברשימה אחת בראשות איילת שקד, הרשימה היתה מקבלת 10 מנדטים.

במצב זה, הליכוד נותרת המפלגה החזקה ביותר עם 31 מנדטים וכחול לבן זוכה ב-28. הרשימה הערבית המשותפת מקבלת 10 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבלת 8 מושבים בכנסת וכמוה גם יהדות התורה עם 8. ב-7 מושבים זוכות מפלגות העבודה, מרצ וש"ס. ישראל דמוקרטית של אהוד ברק נמצאת על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי אם המפלגות מימין לליכוד יתמודדו ברשימה אחת בראשות הרב רפי פרץ, תקבל הרשימה 8 מושבים בכנסת הבאה. במצב זה הליכוד זוכה ב-32 מנדטים, כחול לבן ב-29 והרשימה המשותפת ב-11.

מפלגת העבודה מקבלת 8 מנדטים וגם ישראל ביתנו זוכה ב-8. יהדות התורה ומרצ מקבלות בסקר 7 מנדטים כל אחת, ש"ס 6 וישראל דמוקרטית 4.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד היא המתאימה ביותר להוביל את הבלוק הטכני של איחוד מפלגות הימין בבחירות הקרובות לכנסת ה-22.

תוצאות הסקר
תוצאות הסקרצילום: רוי אלימה, יונתן זינדל והדס פרוש / פלאש 90

הבוקר (חמישי) פורסם סקר שביצע מכון ''דיאלוג'' בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס, עבור ערוץ 7, שמעלה כי שקד מקבלת 45% אחוזי תמיכה בקרב תומכי המחנה הלאומי שהצביעו בבחירות האחרונות לאיחוד מפלגות הימין, הימין החדש וזהות.

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט זוכה ב-19% אחוזי תמיכה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עם 12% ואילו יושב-הראש הנוכחי של איחוד מפלגות הימין מקבל 5% תמיכה בלבד.

10% מהנשאלים השיבו "לא יודע", 7% אמרו שאדם אחר צריך להוביל את הרשימה ו-2% השיבו "לא אצביע".

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ומכון דיאלוג בקרב 600 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית: 4.1%.