פרקי תהילים לרפואת האב והאח של הנרצחת

רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע במעיין דני הסמוך לישוב דולב הובאה אחר הצהריים (שישי) למנוחות בבית העלמין לוד.

בהלוויה השתתף שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש העיר יאיר רביבו, ראש המכינה בעלי הרב אלי סדן, משפחה, רבנים, תושבי הגרעין התורני בלוד וחברים.

תמר לבנוני, אחותה של רינה ספדה לה, "זכינו להיות לצידך כמעט 17 שנה - ולקבל מהטוב והרגישות שבך", אמרה, "שום מילים בעולם לא יתארו את מי שאת. החלל שנפער הוא חלל כללי בלב האומה, צריך למלא אותו".

"החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. הוא חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. את החלל הזה אנחנו צריכים למלא עכשיו. אני מבקשת מכל מי שרוצה להיות שותף, שיקבל על עצמו להוסיף טוב".

אלי וייסברד, דודה של רינה שנרצחה בפיגוע בבנימין, ספד בדמעות: "בקבלת שבת נגיד לכה דודי לקראת כלה, אנחנו מקבלים עכשיו כלה חסודה ומקסימה שעוזבת אותנו ומשאירה לנו דרך, הרבה מעשים טובים שהיא התחילה ונצטרך להמשיך. קורבן גדול הקרבנו היום - רק שנהיה ראויים".

הרב איתן שנרב, אביה של רינה נשא דברים בהלווייתה באמצעות הטלפון: "אני רוצה לחזק את עצמי ואת כולנו, ולהגיד שאנחנו פה ולא מתייאשים. אנחנו משתדלים להיות חזקים, להתחזק בתורת ישראל, בארץ ישראל ובעם ישראל. אני חושב שגם רינה האמינה בזה.

ממש אחרי הפיגוע הסתכלנו דביר ואני אחד על השני ואמרנו שנצא מחוזקים. זה כואב אבל אנחנו מתפללים שלא יהיו יותר פיגועים כאלה כי אנחנו בעזרת השם ננצח".

אחותה של רינה סופדת לה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נשא דברים בהלווייתה של רינה "איזה פירות בטן מגדלת ארץ ישראל האהובה? ומול זה הרשעה הגדולה, כברשעת הגויים האלה. איזה רשע צריך כדי לגדוע חיים יפים".

"סליחה, נכשלנו במשימה לתת לכם לטייל ברחבי הארץ הטובה, לאהוב אותה ולהתחבר אליה ברגליים ולשוב הבית".

השר סמוטריץ' בהלוויה של רינה הי"ד

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שוחח לפני הלוויה עם האב, הרב איתן שנרב, שנפצע קשה בפיגוע.

הרב אמר לנתניהו כי המסר שלו זה לחזק את תורת ישראל וארץ ישראל. "אנחנו אלפיים שנה פה. נצא יותר חזקים מזה". על בתו רינה שנרצחה בפיגוע אמר האב כי היא "הרוגת מלכות ישראל".

נתניהו איחל לרב כוחות נפש, תנחומים עמוקים ואיחול החלמה מהירה לפצועים. נתניהו הוסיף כי זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים ושהם ישיגו אותם.

האב הפצוע נשא הספד דרך הטלפון

מוקדם יותר נמסר כי אב המשפחה ניסה להחיות את בתו רינה ולהנשים אותה. לאחר מכן יצר האב שנפצע קל חוסם עורקים מציצית כדי לטפל בדימום אצל בנו דביר חיים בן ה-19 שנפצע קשה.

שמוליק שנהב, דודהּ של רינה ז"ל סיפר על השניות הדרמטיות במקום הפיגוע: "איתן בהיותו גם חובש ניסה להנשים ולעזור לרינה אבל היה מאוחר מדי. הוא הוריד את הציצית ועם הציצית עשה חוסם עורקים לדביר כדי לעצור את הרסיסים שנכנסו ליד".

בצהריים עדכן ד"ר עבד חלאילה, כירורג בכיר בהדסה עין כרם שניתח את דביר חיים, כי הניתוח עבר בהצלחה. מצבו של דביר קשה ויציב, אך לא נשקפת סכנה לחייו. הוא הועבר לטיפול ומעקב ביחידה לטיפול נמרץ.

כוחות הביטחון מנהלים מצוד באזור רמאללה. תושבי היישוב הונחו להישאר בבתיהם. דובר צה"ל מסר כי מדובר בפיגוע חמור. לדבריו, הפיגוע נגרם מהתפוצצות מטען מאולתר, ונבדק אם המטען הושלך או היה במקום. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים הטמינו את המטען, ולא השליכו אותו מרכב נוסע.

מצה"ל נמסר כי תוגברו כוחות באוגדת איו"ש ומבוצעות חסימות. כמו כן מבוצעות פעולות מודיעיניות על ידי אגף המודיעין והשב"כ.

הדוד, אלי וייסברט: שנהיה ראויים לקורבן הזה

רינה שנרב הי"ד
רינה שנרב הי"דצילום: באדיבות המשפחה