איתן שנרב, אביה של רינה הי"דחדשות 13

הרב איתן שנרב, שנפצע היום (שישי) בפיגוע במעיין דני בבנימין, סיפר ממיטתו בבית החולים על רגעי האימה.

"אני זוכר את הכל. התקשרנו למוקד ואמרו לנו שאפשר להיכנס. חנינו בחניון למעלה כשהגענו קרוב למעיין התפוצץ מטען צד גדול והכל נהיה שחור. שמעתי את דביר צועק, ואני צעקתי 'רינה, רינה'. הסתכלתי למטה, אבל אחרי שראיתי את רינה הבנתי".

יש לי רסיס תקוע בבטן אבל אני מרגיש טוב. רינה הצילה את כולנו. היא מתה מות גיבורים. הפנים שלה היו שלמים. נתתי לה נשיקה ואמרתי לה: 'אנחנו נהיה חזקים'".

"הבן שלי דביר בקורס חובשים. כשהוא החל לאבד הכרה הוא אמר לי 'אבא, תוריד את הנעלים והמכנסיים, זה יעזור לחובשים'. על זה הוא חשב. הכל אידיאלים. זה הזמן גם להגיד תודה לכל מי שטיפל בנו. אנחנו נמשיך, אין לנו ברירה, אין לנו מקום אחר. זה מה שחינכנו את הילדים שלנו ואת עצמנו".

הרב שנרב ניסה להחיות את בתו, ולאחר מכן יצר חוסם עורקים מציצית כדי לטפל בדימום אצל בנו. שמוליק שנהב, דודם של הילדים, סיפר, "איתן, בהיותו גם חובש, ניסה להנשים ולעזור לרינה אבל היה מאוחר מדי. הוא הוריד את הציצית ועם הציצית עשה חוסם עורקים לדביר כדי לעצור את הרסיסים שנכנסו ליד".

בצהריים עדכן ד"ר עבד חלאילה, כירורג בכיר בהדסה עין כרם שניתח את דביר, כי הניתוח עבר בהצלחה. מצבו קשה ויציב, ולא נשקפת סכנה לחייו. הוא הועבר לטיפול ומעקב ביחידה לטיפול נמרץ.

הרב שנרב, שנפצע קל, שוחח אחר הצהריים טלפונית ממיטתו בבית החולים, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני ועם ישראל דואבים איתכם", אמר לו נתניהו. "אני מייחל גם להחלמתך ולהחלמתו של דביר". שנרב ענה לו: "רינה מבחינתי היא הרוגת מלכות. בעזרת השם רק נצא יותר חזקים מזה".

הרטמכ"ל אביב כוכבי שהגיע לזירת הפיגוע אמר: "אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון".