מאסר עולם נגזר היום (שני) על פאיז חמד, אחד מחברי חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בשנת 2015 סמוך לשבות רחל בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד. הוא גם נדרש לשלם פיצויים למשפחת הנרצח.

חאמד הורשע בשורה של עבירות וביניהן גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת הרצח בדין הישראלי, וניסיונות לביצוע עבירה זו.

מפסק הדין עולה כי המחבל היה חבר ופעיל בחולייה צבאית שתכננה לבצע פיגועים כנגד ישראלים. כחלק מפעילות החולייה, ביצעו חבריה מספר פיגועי ירי.

הוא הודה כי ב-29 ביוני 2015, נסעו שניים מחברי החוליה בה היה חבר ברכב שנרכש מבעוד מועד לצורך ביצוע פיגוע וירו לעבר רכב בו נסע מלאכי רוזנפלד הי"ד, אשר נפצע אנושות ונפטר מפצעיו בבית החולים. בפיגוע נפצעו עוד שלושה בני אדם.

בנוסף, בהזדמנות אחרת, ירו חברי החוליה לעבר מכונית ואמבולנס ישראליים.

נזכיר כי בחודש ספטמבר 2017 גזר שופט בית המשפט הצבאי ביהודה מאסר עולם על המחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד והשית עליו פיצויים למשפחת רוזנפלד בגובה 325 אלף שקלים.

השופט, סא''ל צבי היילברון, כתב כי המחבל הורשע בעבירה החמורה ביותר עלי ספר, כלשונו. "סיפק עבור החוליה את כלי הנשק... הציע מקום לביצוע הפיגוע ופעל באופן אקטיבי כדי שמבצע הפיגוע בפועל יכיר את האזור''.

לדברי השופט, המחבל הערבי אמג'ד חאמד גם פעל להסוות את הרצח שביצעו חברי החוליה על ידי ניקוי ופירוק הרכב ששימש לביצוע הפיגוע. ''במעשיו פגע הנאשם בערך קדושת החיים באופן הקשה ביותר. פגיעה שאין רבה ממנה ואין חזרה ממנה.

''הנאשם ושותפיו לעבירות פגעו גם בערכים הנוגעים לשלמות גופו של אדם, ביטחונו האישי, ביטחון הציבור והאזור כולו", קבע השופט. ''כל אדם הוא עולם. חשיבות נפש האדם עצומה ללא חשיבות לדתו, מוצאו או מינו. בשל כך, כבר נכתב במשנה במסכת סנהדרין כי 'כל המאבד נפש אחת מן העולם - מעלין עליו כאילו איבד עולם מלא"'.

השופט ציין כי את מעשיו הקשים של המחבל לא נותר אלא להלום בעונש של מאסר עולם ו''השמתו מאחורי סורג ובריח עד סוף ימיו. עונש זה הוא העונש הנהוג והראוי בעבירת הרצח בישראל ובאזור. עונש זה הוא גם העונש לו ראוי הנאשם דנן ואשר נותן ביטוי למעורבותו ותרומתו האקטיבית למימוש הפיגוע ומטרות החוליה''.

באותה שנה נגזרו גם מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר על עבדאללה אסחאק, בגין גרימת מותו בכוונה של מלאכי רוזנפלד הי"ד.

אסחאק היה נהג הרכב בו נסעו חברי החולייה שביצעו את הפיגוע. בנוסף לעונש המאסר הושת על אסחאק תשלום פיצויים בסך 250 אלף שקלים למשפחתו של רוזנפלד ו-25 אלף שקל לכל אחד מהפצועים בפיגוע.