השר כ"ץ הערב
השר כ"ץ הערבצילום: יוסי איפרגן

שר החוץ ישראל כ"ץ ורעייתו רונית אירחו הערב (שלישי) את אירוע סוכות המסורתי בו השתתפו כ-4,000 פעילי ליכוד, אזרחים וחברים בביתם שבכפר אחים.

בין המשתתפים היו כמה מבכירי הליכוד ובהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר אמיר אוחנה, השר אופיר אקוניס, השר יריב לוין, השרה גילה גמליאל, ח"כ דוד ביטן, ראשי ערים ומועצות וחברי כנסת רבים.

השר כ"ץ פתח את דבריו בהתייחסות לנעמה יששכר, "אני רוצה לאחל לנעמה, שיושבת בכלא הרוסי, לאחר שנגזר עליה עונש חמור וחריג של 7.5 שנות מאסר, שתשתחרר בקרוב ותשוב לחיק משפחתה. ראש הממשלה ואני עשינו ונמשיך לעשות הכל כדי להביא לסיום חיובי של הפרשה וחזרתה המהירה הביתה".

בהמשך תקף שר החוץ כ"ץ בחריפות את אביגדור ליברמן, "אנחנו נמצאים כעת בצומת דרכים פוליטית. לאחר שתי מערכות בחירות נוצר תיקו פוליטי מוחלט. לנו אין 61 לממשלת ימין, ולכחול לבן אין 61 לממשלה אלטרנטיבית - וכפי שהציע הנשיא: הפתרון היחידי הוא ממשלת אחדות, בלי פסילות אישיות ובלי חרמות".

לדבריו, "האיש שאחראי יותר מכל לשיתוק המערכת הפוליטית בישראל הוא אביגדור ליברמן. כל הזמן שואלים 'מה ליברמן רוצה?', אבל מבחינתי יותר חשוב לראות מה ליברמן עשה ועושה. ליברמן ביצע התנקשות פוליטית ברה״מ בנימין נתניהו ובליכוד, מיד בסיום מערכת הבחירות הקודמת, מתוך נקמנות אישית ורצון לרסק את הליכוד".

"כן, זה אותו האיש שלא הפסיק להתדפק על דלתות הליכוד בשנים האחרונות, בניסיון להצטרף לשורותיו, ובסוף נהג כמו האם המזויפת במשפט שלמה: 'אם לי לא יהיה הליכוד, אז שלא יהיה לאף אחד'. ברגע האחרון נחשפה המזימה שרקם עם שותפים מגוש השמאל, להעביר את המנדט להרכבת הממשלה מנתניהו לגנץ - בניגוד מוחלט למה שהתחייב לציבור הבוחרים, ובכך אילץ את הליכוד ללכת לבחירות חוזרות בתנאים קשים", הוסיף כ"ץ.

"גם כעת הוא דורש הקמת ממשלת אחדות בלי שותפי הליכוד, וכאשר כחול לבן פוסלת את נתניהו כראש ממשלה, ובכך בעצם אומר ממשלה בלי נתניהו. כעת נותר לראות האם יחצה קו נוסף ויתמוך בהקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן בתמיכת איימן עודה והרשימה המשותפת, באמצעות הימנעות מהצבעה בכנסת. אמרתי בעבר ואני חוזר ואומר, בשמי ובשם כל הקהל העצום הזה שנמצא כאן הערב: אין בכנסת הזאת ממשלה בלי הליכוד ואין ליכוד בלי נתניהו", קבע השר כ"ץ.

"רק נתניהו, שנבחר לעמוד בראש הליכוד ועמד בראש הליכוד בבחירות, הוא מועמדנו לראשות הממשלה, ואם תכפו עלינו בחירות חדשות - כך יהיה גם בהמשך- ומי שרוצה להתמודד מוזמן להתמודד!", הצהיר שר החוץ.

עם זאת, כ"ץ הדגיש, "כפי שאמרתי גם בעבר- בעתיד, כאשר נתניהו יסיים את תפקידו, בכוונתי להתמודד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה! ואני משוכנע שבעזרתכם ובזכות חזוני ומעשי - אני גם אנצח".

כ"ץ קרא לחברו למושב, בני גנץ, להגיע עוד מחר להיפגש ולשבת בסוכה: "אני קורא לשכני למושב בני גנץ - גלה מנהיגות, הדוף את לחצי חבריך. שב עם נתניהו ותבנו ממשלה רחבה ויציבה, שתמנע בחירות,
ותיטיב להתמודד עם האתגרים בפניהם ניצבת כעת מדינת ישראל בתחומי הביטחון, הכלכלה והשמירה על יציבות המערכת הדמוקרטית. ואם תרצה בני, אני מזמין אותך לשבת איתי כאן מחר בסוכה ולסכם את הכל במהירות, מתנת חג לעם ישראל."

לקראת סיום הנאום התייחס השר כ"ץ להסכמי אי הלוחמה שהוא מקדם עם מדינות המפרץ ואמר, "גיבשתי נוסח להסכמי אי לוחמה בין ישראל למדינות המפרץ הערביות, והתחלתי לקדם את התוכנית בפגישות ישירות עם שרי חוץ ערביים, ועם הממשל האמריקאי, כדי שיגבה את המהלך. הרעיון המיוחד מאחורי 'הסכמי האי-לוחמה' הוא שאמנם ישנו קושי לחתום במצב הנוכחי על הסכמי שלום סופיים עם מדינות המפרץ, אבל ניתן לקדם ולחתום, כמצב ביניים, על הסכמי אי לוחמה, שיסיימו באופן רשמי את מצב הלוחמה בנינו ובינם, ויאפשרו פתיחת נציגויות וקידום שיתופי פעולה בתחומים אזרחיים רבים. היום שבו יחתמו הסכמים מסוג זה על מדשאת הבית הלבן, יהיה יום חג היסטורי, שאבות הציונות, מייסדי המדינה ואזרחי ישראל רק חלמו עליו בעבר".