איתי מרגי בן ה-8
איתי מרגי בן ה-8צילום: באדיבות המשפחה

מירל מרגי, אמו של הילד איתי מרגי שנדרס ביום הכיפורים האחרון בשעה שרכב על אופניו בתל אביב, סיפרה בראיון ששודר הערב (שלישי) בחדשות 12 על הרגע שבו הבינה שבנה נדרס.

לדבריה, "איתי ירד למטה לעשות סיבוב קטן בשכונה, ותוך שלוש דקות שמענו צרחה של חבר שלו מתחילת הרחוב: 'איתי נדרס!'".

תוך דקות ספורות הגיעה מירל לבית החולים 'איכילוב', שם קיבלה מהרופאים את הבשורה הנוראה, "רופא תפס אותי ואמר 'הוא לא שרד, הוא קיבל מכה בראש. אי אפשר לעשות אחרת', ואז צרחתי צרחה שהנשמה שלי יצאה החוצה".

"אחרי שהשתוללנו וצרחנו", סיפרה מירל, "התרוממתי, ניגבתי את הדמעות וביקשתי להיפרד מאיתי. מצאנו את איתי שוכב על המיטה, יפה יפה, בלי שום סימן. כמו אמא שבודקת ילד שקיבל מכה, בדקתי אותו. איפה הוא קיבל מכה. קראתי ליובל ונישקנו אותו יחד. יצאנו מהחדר בלי להסתכל אחורה".

מירל ציינה כי היא לא מתכוונת להגיע למשפטו של הנהג שדרס את בנה, "איתי לא פרץ לכביש, הוא היה זהיר, עם קסדה על הראש – ורכב במעבר חצייה. איתי נרצח, רצחו לנו את הילד. הכאב שלי כל כך גדול, הלב שלי מדמם, אני לא רוצה עוד כאב ולכן לא אלווה את המשפט. מה שהוא יקבל פחות מעניין אותי, אני כאן כדי שיפיקו לקחים".

את ההחלטה להתראיין ולספר על תחושותיה היא מסבירה ברצון להגן על הורים אחרים, "בחרתי לדבר כי אני רוצה להיות האמא האחרונה שתחווה את זה, שתצעק את הצעקה שצעקתי שנודע לי שהבן שלי לא שרד כי מכונית פגעה בו ביום כיפור.

״אם קרה האסון הזה, צריך לעשות שינוי. תחוקקו חוק שאף אחד לא ייסע. אפשר לתחום רחובות, תשימו מחסומים. תגנו על הילדים, הם מחכים לכיפור. שהמוות של איתי יהיה משמעותי. באו ילדים ואמרו לנו אנחנו לא רוצים יותר לרכב על אופניים, אנחנו מפחדים".

בסיומו של הריאיון ציינה מירל, "איתי קיבל תפקיד 8 שנים להיות פה איתנו, הוא שימח והצחיק כל כך הרבה אנשים ועכשיו התפקיד שלו נגמר. אנחנו צריכים המון כוחות לקום על הרגליים ולהתחיל את החיים בלעדיו - אבל איתו. נעשה את זה כי אין לנו ברירה אחרת, כי איתי השאיר לנו את השמחה שלו".