גוש קטיף
גוש קטיףצילום: נתי שוחט, פלאש 90

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, איים ''לרסק את תל אביב'', הבטיח לפוצץ טנקים של צה''ל וסיפר על צינורות ההשקיה של חקלאי גוש קטיף שנותרו ברצועת עזה לאחר ההתנתקות, ומשמשים את חמאס לייצור טילים.

''יש לנו מאות קילומטרים של מנהרות תת קרקעיות, אלפי טילי נ"ט מתקדמים מתוצרת עצמית ויכולת להפגיז את תל אביב במשך שישה חודשים רצופים. נהפוך את ערי ישראל לערי רפאים", איים.

בכנס של צעירי חמאס אמר סיוואר ''באחד הימים, מישהו ממפקדי גדודי אל קסאם בא ואמר שאין יותר צינורות כדי לייצר טילים, הצינורות נגמרו ואי אפשר לייבא ברזל מבחוץ. איננו יכולים להביא אותם דרך המנהרות כי אלה צינורות ארוכים, אז נפסיק לייצר טילים בתוך חודש''.

''אני אמרתי שאללה יעזור לנו למצוא דרך'', סיפר סינוואר ואז תיאר כיצד ''איכר פשוט ניגש לאחד מאנשי הגדודים, ואמר לו 'שמעתי שיש לכם בעיה עם צינורות לייצור טילים, יש לי פתרון בשבילכם'.

''הם יצאו ביחד אל ההתנחלויות המשוחררות (גוש קטיף)", שיחזר סינוואר ואמר כי באזורים החקלאיים של גוש קטיף נמצאו צינורות בקוטרים שונים שהשאירו ''הכובשים'' שעזבו את עזה ב-2005.

''האחים החלו לחפור והוציאו מהאדמה צינורות שהכיבוש השאיר מאחוריו... שיספיקו לגדודי אל קאסם לייצר טילים בעשר השנים הבאות'', כך סינוואר.

נציין כי דבריו של יחיא סינוואר תורגמו על ידי מכון ''ממרי'' לחקר תקשורת המזרח התיכון.