"תשאל את הרמטכ"ל כוכבי על ישיבות ההסדר ותחזור אליי"כאן 11

העיתונאים קלמן ליבסקינד ומואב ורדי התווכחו בתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת כאן ב' על השינויים בשירות חיילי ההסדר, במסגרתם השירות הצבאי יוארך בחודש, הפרק המבצעי יגדל בשלושה חודשים, ויבוטל השירות בחיל התותחנים ובחיל האיסוף הקרבי.

"תבדוק את אחוזי הגיוס בקבוצות שונות באוכלוסייה שחלקים גדולים ממנה לא מתגייס בכלל, כשישיבות ההסדר עם 100% גיוס ו- 100% מיצוי לקרבי", סיפר ליבסקינד.

ורדי עקץ: "תזכיר לי שוב כמה ההסדר משרתים בדיוק?'', וליבסקינד השיב: "30 שנה במילואים ו- 18 חודשים בסדיר. בהסדר אין דבר כזה לא ללכת לקרבי, אם יש לך פרופיל קרבי, אתה הולך לקרבי, אחד מכל עשרה קרביים מגיע מישיבות ההסדר. לך לרמטכ"ל ותשאל אותו האם ישיבות ההסדר עושות טוב לצבא במנגנון הנוכחי, ותחזור אליי עם תשובה".

זוהי לא הפעם הראשונה שליבסקינד יוצא להגנת מפעל ישיבות ההסדר. בטורו במעריב תקף בעבר את הניסיון להשוות את ישיבות ההסדר לחרדיות. "מישהו הצליח לבלבל את כולנו בגדול. לקחת קבוצה איכותית, שמתגייסת ליחידות קרביות באחוזים גבוהים, שנותנת את חלבה ודמה למדינה ושמפוזרת היום בקרית שמונה, בשדרות ובירוחם, ולשים אותה על השולחן יחד עם מי שבמשך 65 שנה משקיפים על שדה הקרב מרחוק ואפילו לא מתפללים לשלום חיילי צה"ל בבתי הכנסת".

לאחר מבצע צוק איתן תקף ליבסקינד את העיתונאי נחום ברנע שכתב בטורו: ״הבעיה שעלתה במבצע הזה, ואולי היא עדיין בחיתוליה, מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי ישיבת ההסדר בעלי. אל הטענות שהם מעלים מתלווים ביטויים משיחיים, חרד״ליים, שמקומם לא יכירו בצה״ל".

בטור תגובה תוקפני תחת הכותרת: "נחום ברנע הוא אי מנוול'', כתב ליבסקינד כי "ידיעות אחרונות הקדיש באותו יום שישי חלק נכבד מדפיו לשלוש כתבות מרגשות על קצינים בני הציונות הדתית", ועקץ את ברנע שטעה וכינה את המכינה הקדם צבאית בתואר "ישיבת הסדר" כשהוא מזכיר כי ברנע הוא חתן פרס ישראל לעיתונות.