ההכרזה על סיעת דרך ארץ של הנדל והאוזרערוץ כנסת

הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה אחר הצהריים (ראשון) פה-אחד את התפצלות סיעת 'יש עתיד' מסיעת 'כחול-לבן'.

כמו-כן, אישרה הוועדה את התפצלות סיעת 'תל"ם' מ'כחול-לבן' וחבירתה ל'יש עתיד'.

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר התפלגו מתל''ם וסיעתם תיקרא "דרך ארץ". ח"כ הנדל אמר "מקווה שהצעד הזה יוביל לריפוי הפצעים בחברה הישראלית לטובת מדינת ישראל".

סיעת 'חוסן לישראל' של בני גנץ מונה 15 חברי כנסת ותיקרא סיעת 'כחול-לבן'. סיעת 'יש עתיד' מונה 16 חברי כנסת.

מסיעת יש עתיד-תל"ם נמסר: ''נלחם מהאופוזיציה למען אזרחי ישראל ונשמור על הדמוקרטיה. במקביל נפעל יחד לטובת הציבור בהתמודדות עם משבר הקורונה. המשבר אינו מנוהל נכון. הכלכלה קורסת, ההחלטות אינן מבוצעות.

''נהיה קול חד וברור למיליוני האזרחים שאוהבים את ישראל וחרדים לעתידה. נפקח על פעולות הממשלה ונייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל. נאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת שרומסת את הדמוקרטיה. נשרת את אזרחי ישראל בגאווה", הבטיחו במפלגתם של יעלון ולפיד.

על רקע ההתקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות מסתמן כי שר המשפטים בממשלת האחדות יהיו ממפלגתו של בני גנץ, אך זהותו תיקבע בהסכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר לביטחון הפנים יהיה מהליכוד, בהסכמת ''כחול לבן''. מפלגות גוש הימין יקבלו את תיקי האוצר, ביטחון הפנים, תחבורה, החינוך, בריאות, משרד פנים, הנגב והגליל, משרד האנרגיה, הגנת הסביבה, בינוי, משרד הדתות, משרד המודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, המשרד לירושלים ומורשת.

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי המועמד המוביל ליו''ר הכנסת הוא יריב לוין, מירי רגב צפויה להתמנות לשרה לביטחון הפנים ואמיר אוחנה יהיה שר התחבורה.