הכבישים ריקים, השוטרים במחסומיםדוברות המשטרה

עשרות אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול, בסיוע חיילי צה"ל, נפרסו בכבישי ישראל כדי לאכוף את התקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

החל משעה 15:00 ועד למחר בשעה 07:00 בבוקר נאסר על אזרחי ישראל להתרחק מבתיהם יותר ממאה מטרים, גם עבור הצטיידות במזון.

בתוך כך, מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עומד על 72 בני אדם. 9404 בני אדם אובחנו כחולי קורונה בארץ, 255 מהם מאושפזים בבתי החולים במצב קשה ו-122 מתוכם מונשמים. 199 מאושפזים במצב בינוני. 801 חולים החלימו מהנגיף ושוחררו מאשפוז.

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, סייר ברחבי הארץ ופגש בשוטרים ובשוטרות שיאכפו את העוצר, ״חג הפסח הוא חג משמעותי עבורנו ומסמל יותר מכל את ערך החירות. בצל המצב המורכב שנכפה עלינו, הפעם הזו הוא יחגג באופן שונה ממה שהורגלנו בו", אמר כהן.

''החלק שלנו כמשטרה הוא מרכזי ומשמעותי במאמץ הלאומי נגד אויב בלתי נראה ובתנאי אי ודאות. עליכם לזכור תמיד כי רק באמצעות אכיפת ההגבלות שנקבעו על חירות תנועתם של אזרחים, נוכל לשמור על החירות לחיים של הציבור כולו ולהבטיח את עתידנו כחברה״.

מ''מ המפכ''ל הוסיף: ״כולנו מתמודדים עם אתגר משמעותי שלא הכרנו בעבר. אתגר שמחייב אותנו לפעול במשימה ייחודית ושונה מהפעילות שבה אנו מורגלים. משימתנו היא לאומית ותכליתה שמירת בריאותו, שלומו וביטחונו של הציבור. עלינו להיות שם בשביל האזרח, להכווין אותו, לסייע לו ולתת לו את הקשב והמענה הדרוש ביחד עם יתר הגופים העוסקים במלאכה״.

שבט אחים ואחיות - האיחוד... בזום!

בזמן חג הפסח עולה החשש לעלייה משמעותית בשיעורי ההדבקה והשפעותיה עלולות להיות רחוקות טווח. על פי התקנות שאישרה הממשלה, עד יום שישי בשעה 6:00 נאסר על אדם לצאת מהיישוב בו הוא גר אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים, אלא אם לא ניתן לעשות זאת בישוב מגוריו. בירושלים תחום השיפוט הוא לפי הרובעים.

עד יום א׳ בשעה 8:00 הופסקו שירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה טיסות נוסעים בינלאומיות. טיסות נוסעים בינלאומיות יוכלו לפעול רק באישור מראש של שרי התחבורה והפנים. תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות, וכן של מוניות על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד.