יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

קצת יותר משבוע חלף מאז שהושבעה הממשלה, ובכנסת הרוחות סוערות גם היום. האופוזיציה קיבלה את ראשותן של ארבע ועדות, ביניהן הוועדה לביקורת המדינה שבראשה עומד תמיד ח"כ מהאופוזיציה.

ימינה הציעה כי ח"כ אופיר סופר יעמוד בראשות הוועדה אך הקואליציה צפויה לתמוך דווקא בעופר שלח. יושב ראש הקואליציה ח״כ מיקי זוהר ניסה להסביר הערב בראיון בגלי צה"ל את המהלך, אך נשאר ללא מילים אל מול התוכחה של הפרשן יעקב ברדוגו.

במהלך הראיון טען ברדוגו כי מי שקובע את הרכב ויו״ר הוועדה לביקורת המדינה היא ועדת הכנסת בה יש לקואליציה רוב להצביע גם עבור ח״כ אופיר סופר, כפי שעשתה בכנסת ה-18 בעת שקדימה הייתה הסיעה הגדולה בכנסת ועדיין מונה ח״כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי ליו״ר ועדה לביקורת המדינה.

ח״כ זוהר עצמו אישר כי אכן אין בעיה משפטית שוועדת הכנסת תקבע זאת, אך טען, "לפי הסיכום שיש, העניין לא בשליטתנו. אנחנו לא יכולים להכתיב לאופוזיציה את חלוקת התפקידים בתוך עצמה".

ברדוגו שלא קיבל את הדברים תקף את ח״כ זוהר ואמר "אני זוכר שרק לפני מספר שבועות בעת שיש עתיד היו אמונים על חלוקת הוועדות הדירו את הימין מהוועדות, העיפו את יו״ר הכנסת אדלשטיין וניסו לקדם חקיקה נגד נתניהו ועכשיו אתם ג׳נטלמנים מולם. ההדר הזה פעם אחר פעם פועל נגדכם. הליכוד לא יודע לשלוט. הפקידות שולטת בכם. כל המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים. אולי אתה מרחם פה על אכזרים מאוד שהתאכזרו אליכם אך לפני שני רגעים, ובסוף אתה מתאכזר לרחמנים".

ח״כ זוהר ניסה להסביר כי ישנו סיכום עם האופוזיציה שהם יקבעו לעצמם את חלוקת התפקידים בוועדות וכי מילה שלו זאת מילה והוא מעוניין לעמוד בה אך נענה על ידי ברדוגו בתקיפות, "אני לא מבין אותך. אתה נותן את התפקיד לאופוזיציה. עד כמה שאני זוכר בנט שקד, סמוטריץ, סופר ומתן כהנא הם אופוזיציה. מה ז״א סיכום עם האופוזיציה הם לא סיכמו איתך לפני כמה שבועות. אתה מבין את הטענה של אנשי ליכוד שטוענים שאתם מקבלים את השלטון ונותנים אותו לאחרים? לתת פרס לעופר שלח? למה לא לתת לסופר?"

ברדוגו המשיך והוסיף: "מי מבקש ממך להיות דורסן? תן את זה לאופוזיציה אבל לא לשלח. תן את זה לסופר. למה אתה לא צריך להפעיל את כוחך למען מישהו שהלך איתך במשך שנה שלמה. היה נאמן איתך. היה חבר איתך. למה שלא תיתן לו את זה?".

ברדוגו לא הרפה והזהיר את ח״כ זוהר: "מדובר בוועדה נשכנית ועופר שלח יקרקס אתכם והטענה של הליכודניקים כלפיכם שאתם לא יודעים לשלוט תופסת תאוצה".