בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

ישראל השעתה את תוקפו של הצו עליו חתם לפני פחות מחודש אלוף פיקוד המרכז נדב פדן, נגד בנקים פלסטיניים דרכם מועברים תשלומי משכורת למחבלים רוצחי יהודים ולמשפחות מחבלים רוצחים שנהרגו.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ברשת ב', הצו הביא את הבנקים הפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית להקפיא ולסגור חשבונות בנק המשמשים מחבלים כלואים ובני משפחותיהם של מחבלים רוצחים, אחרי שחשף אותם לתביעות.

הודעה על השעיית הצו למשך 45 ימים הועברה אמש לרשות הפלסטינית על פי החלטת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ.

בדיווח צוין עוד כי גורמים במערכת הביטחון בישראל אישרו את הדברים ואמרו כי ההחלטה התקבלה לאור המלצת גופים שונים במערכת הביטחון, לצורך בחינה מחדש וקבלת חוות דעת לגבי משמעויות הצו ועל רקע הרגישות והמתיחות בשטח.

דיכטר: כספים למחבלים הם דלק למכונת הטרור נגד ישראל

מוקדם יותר השבוע דווח כי ישראל הפסיקה לקזז את משכורות המחבלים מכספי המסים שהיא גובה בעבור הרשות הפלסטינית.

למרות החוק שעבר, בשלושת החודשים האחרונים ישראל טרם קיזזה סכום כלשהו ממאות מיליוני השקלים שהרשות העבירה לאסירים ביטחוניים ולמשפחות מחבלים.

בעקבות הידיעה על הקפאת הצו צייץ שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, בטוויטר, "בעברית פשוטה: כשהייתי שר ביטחון דאגתי שנוציא צו שאוסר על בנקים פלסטינים להעביר תשלומים חודשיים לרוצחי ישראלים. בנק שיעביר 'יסומן' וייפגע אנושות. הבנקים הפלסטינים הפסיקו להעביר תשלומים לרוצחים. זה הטריף את משפחות הרוצחים. הרש"פ לחץ על נתניהו-גנץ להקפיא את הצו, והם הקפיאו".

בימינה תקפו גם כן את הקפאת הצו, "ממשלת נתניהו-גנץ העניקה הבוקר רוח גבית אדירה לטרור הפלסטיני. הממשלה אישרה לרשות הפלסטינית להעביר כספים למחבלים רוצחים ולבני משפחותיהם. בלחץ הרשות הפלסטינית, הם השהו את הצו שהוציא שר הביטחון הקודם נפתלי בנט".