אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

העיתון 'וושינגטון פוסט' פרסם היום (רביעי) כתבה על מנהגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא עימו באופן קבוע תיקים מלאים בכביסה מלוכלכת לבית ההארחה הרשמי של הממשל האמריקני, ה'בלייר האוס' בוושינגטון.

הצוות האמריקני מנקה את הבגדים עבור ראש הממשלה ללא עלות. העיתון מציין כי מדובר בהטבה שעומדת לרשות כל המנהיגים הזרים אך מנוצלת על ידיהם מעט מאוד.

"בני הזוג נתניהו הם היחידים שמביאים לנו מזוודות של כביסה מלוכלכת לניקוי", אמר אחד הפקידים האמריקניים, שכמו אחרים העדיף לשמור על אנונימיות. "לאחר מספר ביקורים התברר לנו שזה עניין מכוון".

גורמים ישראלים הכחישו את הדברים וטענו שמדובר בהאשמות אבוסרדיות, כלשונם. עם זאת הם הודו שנשמעו טענות דומות בעבר.

שגרירות ישראל בוושינגטון פרסמה תגובה לפיה הדיווחים על ערימות הכביסה המלוכלכת שהובאה במכוון לוושינגטון היא ניסיון להאפיל על הסכם הנורמליזציה בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין.

"הטענות חסרות היסוד הללו מיועדות להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו בפסגת השלום ההיסטורית שנערכה ביום שלישי בתיווכו של הנשיא טראמפ בבית הלבן", נמסר מהשגרירות.

ההודעה אף כללה הצהרה לפיה צרכי הכביסה של נתניהו היו צנועים יחסית במהלך נסיעתו האחרונה לוושינגטון.

"בביקור זה, למשל, לא נעשה כלל ניקוי יבש, אבל כובסו רק חולצות וגוהצו חליפה של נתניהו ושמלה של רעייתו. גם זוג פיג'מות שלבש ראש הממשלה בטיסתו מישראל לוושינגטון כובסו", לשון תגובת השגרירות.

מדובר בסיפור שמקורו בהקלטות שנחשפו במשפט נתניהו ובהן אחד ממקורביו סיפר כי "בכל נסיעה הם מביאים לפחות ארבע או חמש מזוודות מלאות בכביסה לניקוי יבש. עיתונאים שאלו אותי על זה ובדקתי את החשבונות. זה הוסתר איכשהו".

גורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו הגיב לדיווח ב''וושינגטון פוסט'' ואומר כי ''מדובר במיחזור של השמצות שקריות ואנונימיות מארכיון התקשורת הישראלית במטרה להשחיר את הסכמי השלום ההיסטוריים שהביאו ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ".