יזהר שי
יזהר שיצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי הודיע הערב (חמישי) ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ברשימת כחול לבן.

השר שי הודה לגנץ על האמון שנתן בו ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו. "אני מוקיר תודה לבני גנץ על שהציע לי להצטרף אליו למסע הציבורי, על ההזדמנות להיות שר בממשלת ישראל ולייצג בה את תעשיית החדשנות וההייטק הישראלי ועל הזכות להיות חלק ממשפחת כחול לבן".

''למרות חילוקי הדעות בינינו, אני מעריך את בני, מכבד אותו מאוד ומאחל לעם ישראל שאנשים כמוהו ינהיגו אותנו - בצניעות, ביושרה, בדוגמה אישית ובהקרבה בלתי תלויה בדבר, למען טובת המדינה", הוסיף יזהר שי.

מוקדם יותר היום הודיע ח"כ רם שפע על עזיבת מפלגת כחול לבן, יממה לאחר הודעתו של שר החוץ גבי אשכנזי כי לא יהיה חלק מרשימת כחול לבן לכנסת הבאה. כזכור, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן עזב גם הוא את מפלגתו של בני גנץ וכך גם חברי הכנסת מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ואחרים.

בהודעה שפרסם אתמול אשכנזי בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן הוא כתב כי הוא פורש מהמפלגה "ברגשות מעורבים וראש מורם. לא סוד שהיו בינינו גם מחלוקות ואי הסכמות. אך תמיד ידענו לפתור אותן בשיח ישיר תוך שמירה על כבוד הדדי ומאחורי דלתיים סגורות. כעת, אני לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי״.

בהודעה רשמית שפרסם אשכנזי הוא אמר כי "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי - בחרתי לקחת את הסיכון עליי''.

אשכנזי אף התגאה במאמציו לסיכול החלת הריבונות, ''שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות''.