מחלקת קורונה. ארכיון
מחלקת קורונה. ארכיוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדרדרות חלה היום (חמישי) במצבן של שתי נשים שילדו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, ואשר הועברו לבית החולים בילינסון לפני כעשרה ימים.

בעקבות ההתדרדרות חוברו שתי הנשים למכונת "אקמו" המאפשרת תמיכה בפעילות הריאות.

יולדת נוספת שחלתה בקורונה, בבית החולים שיבא, חוברה גם היא למכונת לב ריאה ומצבה קשה.

ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבילינסון, הסביר: "כיון שחלה החמרה במצבן החלטנו לחבר אותן למכשיר האקמו שמחליף את תפקוד הריאות עד להתאוששותן. מצבן מוגדר קשה מאוד ואינו יציב".

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם המלצות שגובשו על ידי רופאים ומומחים, הקוראים לנשים בהיריון להתחסן נגד קורונה אך רק מהשליש השני של ההיריון.

לפי המומחים, בכל שלבי ההריון, אין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההריון כתוצאה מהחיסון ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת.

ביממה האחרונה אובחנו בישראל 7,668 בני אדם שנדבקו בנגיף קורונה. במהלך יום האתמול התקבלו תוצאות של 85,827 בדיקות ואחוז הבדיקות החיוביות המשיך להיות גבוה ועמד על 9.2%.

מאז תחילת המגיפה נדבקו 624,104 ישראלים בקורונה ונכון להבוקר ישנם 76,331 חולים פעילים. 1,451 מהחולים שוהים במלוניות קורונה ו-1,772 מהם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

מצבם של 1,132 מהמאושפזים מוגדר קשה, מתוכם 388 במצב קריטי ו-306 מונשמים. מספר הנפטרים מהנגיף ממשיך לעלות ועמד הבוקר על 4,609.