ראש הממשלה במהלך מסיבת העיתונאים
ראש הממשלה במהלך מסיבת העיתונאיםצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת מבית החולים שיבא בתל השומר לקראת חג הפורים בה גם מנה את חמשת השלבים עד לפתיחה מלאה של המשק אחרי הסגר.

"בפורים שעבר הייתה התפרצות מסוכנת שהדביקה המונים. נאלצנו לסגור את המדינה. אסור שזה יחזור על עצמו בפורים הזה, כולנו מצווים לשמור על הכללים", פתח נתניהו.

הוא התייחס לסוגיית החיסונים ואמר, "אל תאמינו לפייק ניוז, לכו להתחסן. הנגיף הוא הגוף הזר והלא טבעי שתוקף את הגוף. החיסונים הם ההגנה. יש יותר ממיליון ישראלים בוגרים שעוד לא התחסנו פעם אחת. בכל העולם האזרחים מחכים לחיסונים, במדינת ישראל החיסונים מחכים לאזרחים. החיסונים מצילים ומאריכים חיים"

נתניהו סיפר, "אנחנו שואפים להגיע ל-6 מיליון ו-200 אלף מחוסנים - אנחנו במרחק של מיליון ו-200 אלף איש משם. חייבים לסגור את הפער כדי לפתוח את המדינה בחזרה".

הוא מנה חמישה שלבים שמתחילים בפורים ויסתיימו בסוף חודש מארס במטרה להביא לחזרה מלאה לשגרה.

השלבים המלאים: שלב א' של דרכון ירוק, פתיחת חינוך מדורגת, שלב ב' של דרכון ירוק בשבוע השני של חודש מארס, סיום חיסון כל האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16 בסוף מארס ופתיחה מלאה בחודש אפריל.

"אנחנו שואפים לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת עד סוף מארס - ולפתוח את המשק באופן מלא בחודש אפריל".

בהצהרה נטלו חלק גם שרי הבריאות וביטחון הפנים, מפכ״ל המשטרה, מנכ״ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, מנכ״ל מד״א וראשי קופות החולים.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר, "אין לי ספק שתהיינה הפרות. השוטרים לא מעוניינים בעימות עם האזרחים, אבל בסוף השבוע הזה הם יהיו פרוסים במלוא הכוח כדי לאכוף את החוק", דברי השר אוחנה.

מפכ"ל המשטרה ניצב קובי שבתאי הוסיף, "נפעיל את כל המשאבים שעומדים לרשותנו לצורך אכיפת התקנות. נפרוש 250 מחסומים ו-2,500 ברחבי הארץ. הפעלנו את כל מערכי המודיעין. במקביל לקנסות, הנחיתי את אגף החקירות לפתוח בהליכים פליליים נגד מארגני התקהלויות לא חוקיות".