עו"ד נריה מאיר
עו"ד נריה מאירצילום: משה בוכמן

ראש ההנהגה העולמית של בית"ר עו"ד נריה מאיר מגיב היום (רביעי) לדבריו של יו"ר תנועת בית"ר לשעבר יואב בלום, שטוען שמהליכוד של בגין ושמיר נותר רק המותג, והרעיון האידאולוגי איננו עוד.

"מדהים איך כל-כך מהר מיד אחרי שחברי הכנסת של 'תקווה חדשה' עזבו את 'הליכוד', הם מאמצים את כל האמירות של השמאל. הליכוד זאת המפלגה הכי דמוקרטית שקיימת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא פנומן. יזכרו אותו עוד שנים רבות. הוא נבחר פעם אחר פעם ויש כאלה שזה מתסכל אותם", אמר מאיר.

הוא הוסיף, "אנחנו כל הזמן מדברים כן ביבי ולא ביבי. יש פה תהליך סוציולוגי מרתק. כי בית"ר בבסיס שלה, היא מורכבת מישראל הראשונה וישראל השנייה. יש את הנסיכים שהפכו לנסיכי הליכוד, הצד הליברלי האשכנזי ביותר. אבל תמיד יש את הצד המזרחי ביותר שזה ישראל השנייה, כמו האבות של סילבן שלום וקטי שטרית שעמדו בראש מע"וזי בית"ר בצפון אפריקה".

"מה שקורה בשנים האחרונות הוא שהצד הליברלי נוטש והוא רואה את הליכוד משנה את פניו והולך לכיוון המסורתי ולכיוון המזרחי. יש נסיכים בליכוד שלא יכולים לשאת את זה והם נוטשים את הספינה. בשבוע האחרון, תנועת בית"ר הוציאה ספר בשיתוף ידיעות ספרים, "מנהיגים מדברים זבו'טינסקי". בספר נמצאים ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם יועמ"ש אביחי מנדלבליט, ציפי לבני, יאיר לפיד, בני גנץ, דני דנון, דני דיין, בוז'י הרצוג וגם יעקב חגואל. מי שיש לו עמדה אידאולוגית ברורה, אין לו בעיה לתת פתחון פה לדעות אחרות. הליכוד היא מפלגה ליברלית, יש דעות שונות בתוך המפלגה וזוהי הסיבה שהיא מפלגת שלטון", סיכם מאיר.