השר אלון שוסטר
השר אלון שוסטרצילום: חזקי ברוך

שר החקלאות אלון שוסטר (כחול לבן) מבקש לדון בהגבלת הילודה כדי לבלום את צפיפות האוכלוסין בישראל.

במהלך פאנל בחירות ביקש שוסטר לעסוק ב''נושא שיש בו רגישות אבל אני מבקש להניח אותו על סדר היום. צפיפות האוכלוסין וקצב הילודה במדינת ישראל הם מהגבוהים במדינות המפותחות. צפיפות יוצרת לחצים, יש ויכוח גדול על היקף השטח הלגיטימי להתפשטות ולהתיישבות במדינת ישראל.

"הצפיפות תגדל ולכן יש להניח על השולחן עבור הדור הבא את שאלת קצב הילודה במדינת ישראל", אמר שר החקלאות. ''כל ילד הוא נהדר ואני רוצה המון נכדים, אבל אני רוצה שלנינים שלי יהיה עולם טוב שחי בשלום עם סביבתו''.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את דברי שוסטר, ''רואה הרבה שמסתלבטים על האמירה הזו של שר החקלאות. אז אם זה לא היה עצוב היינו אכן צוחקים, אבל זה עצוב מאוד. עצוב שחלקים בשמאל חווים אבדן דרך כזה ביחס לאדנים הבסיסיים ביותר של החיים הבריאים. ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה, ילדים זה חיים''.

יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו הגיב: "הבחירות בישראל הן לא על סוגיות של ביטחון ושלום, הן על הזהות היהודית של מדינת ישראל. דבריו ההזוים של שר החקלאות מספרים לכל מי שעדין לא הבין על מה אנחנו הולכים לבחירות.

''האם תהיה פה ממשלה שרואה במוסד המשפחה ברכה, או ממשלה שרואה בילודה אתגר. האם מדינת העם היהודי או מדינת כל גיוריה. ממשלה שתפרק את כל מה שקדוש לעם הזה או ממשלה שגאה במורשת היהודית. כשאתם הולכים לקלפי תזכרו שזו המערכה", הוסיף.

ממפלגת נועם נמסר בתגובה לדברי שוסטר: "התבטאויותיו של שוסטר הן סימן נוסף לצורך בכך שאחת הסוגיות העיקריות במערכת הבחירות הנוכחית נסובה סביב זהותה היהודית של המדינה. זכינו לאחר כאלפיים שנות גלות להקים כאן בית יהודי ולשקם מחדש את העם היהודי לאחר השואה האיומה. מפלגת נעם תפעל בכנסת הקרובה לסכל את הרעיונות ההזויים האלה, ולהביא לכך שתהיה כאן, במדינת ישראל, ממשלה ששמה את ערכי המשפחה היהודית בראש סדר העדיפויות שלה".