מלכת בריטניה אליזבת ובעלה הנסיך פיליפ
מלכת בריטניה אליזבת ובעלה הנסיך פיליפצילום: רויטרס

אבל בבריטניה. הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, נפטר בגיל 99. כך נמסר מארמון בקינגהאם.

"בצער עמוק, המלכה הודיעה על מות בעלה האהוב, הוד מלכותו הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו. הוד מעלתו נפטר הבוקר בשלווה בטירת וינדזור. פרטים נוספים יימסרו בבוא העת.

המשפחה המלכותית מצטרפת לאנשים ברחבי העולם באבל על אובדנו", נמסר בהודעת הארמון.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ספד לנסיך פיליפ: "מדובר באחד האנשים האחרונים ששירתו במלחמת העולם השנייה במדינתנו. עיצב והשפיע על חייהם של צעירים, הפיח בהם תקוות. אנחנו אבלים ומביעים את תנחומינו למשפחה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תנחומיי העמוקים להוד מלכותה, המלכה אליזבת' השנייה, הנסיך מווילס, משפחת המלוכה וכל העם הבריטי על מותו של הוד מעלתו הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו. יהי זכרו לברכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "תנחומיי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת', הנסיך צ'ארלס, משפחת המלוכה, והעם הבריטי על לכתו של הדוכס מאדינבורו. הנסיך פיליפ היה עובד הציבור המושלם ויחסר מאוד בישראל וברחבי העולם".

שר הביטחון, בני גנץ, ספד: "נעצבתי לשמוע על מותו של הוד מעלתו הנסיך פיליפ, אני שולח תנחומים כנים מעומק הלב למלכה אליזבת', למשפחת המלוכה ולעם הבריטי".

שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובלי מסרה "שולחת את תנחומיי להוד מלכותה המלכה אליזבת, למשפחה המלוכה ולאזרחי בריטניה על פטירת הוד מעלתו הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו. יהי זכרו ברוך".

הנסיך פיליפ הותיר אחריו ארבעה ילדים, שמונה נכדים ועשרה נינים.