גדעון סער
גדעון סערצילום: Miriam Alster/FLASH90

בגוש הימין ממשיכים לנסות ולהרכיב את פאזל ממשלת הימין והשבוע יפעילו לחץ כבד יותר על האנשים שיכולים להביא את הפתרון להקמתה.

העיתון "ישראל היום" מדווח כי בשיחות הפוליטיות בשבוע הקרוב תחולק עבודת הפעלת הלחצים בין השותפים הקרובים לנתניהו באופן הבא: אריה דרעי אחראי על הפעלת לחץ על גדעון סער, יעקב ליצמן התבקש להפעיל לחץ על סמוטריץ' וגפני התבקש למקד מאמצים על זאב אלקין.

הרעיון הוא לפנות אל כל אחד מהם ולסביבתם ולעשות כל מה שניתן כדי להקים קואליציית ימין אידיאולוגית.

למרות הפעלת המאמצים, ההנחה היא שלא משנה מה יוצע לו - גדעון סער לא מתכוון להצטרף לממשלה שכזו ועל כן, האפשרות של הקמת ממשלת ליכוד בנט סמוטריץ' והחרדים עם אפשרות של תמיכת רע"מ מבחוץ עדיין על השולחן - למרות התנגדותו הנחרצת של סמוטריץ'.

בליכוד טוענים כי "הכדור להקמת ממשלת ימין נמצא בידיים של סמוטריץ' ובנט. ברגע שהם ישימו הכל בצד, לא יטפסו על עצים גבוהים ויסנדלו את עצמם בהבטחות, נקים ממשלה ימנית".

בנט הבהיר בשבוע האחרון לאנשי הליכוד כי הוא לא הבעיה בעניין הקמת ממשלת ימין שתישען על רע"מ ואמר כי במידה וסמוטריץ' יסכים לכך הוא יצטרף.

בסביבתו של סמוטריץ' דוחים מכל וכל אפשרות של הישענות על ממשלה בתמיכת המשותפת. סמוטריץ' אמר ל"ישראל היום": "לא מבחוץ, לא מבפנים, לא אולי, לא הימנעות, לא ישר ולא בעקיפין. נצביע נגד כל שיתוף פעולה עם עבאס. לא יקום ולא יהיה".

בסביבתו של סמוטריץ' זועמים על הלחץ שמופעל עליו בעניין הזה. "באיזו זכות לוחצים עלינו לוותר על עניין כל כך חשוב ומהותי כמו הישענות על מחבלים ותומכי טרור? זה לא עניין של הפרת הבטחה או אי רצון ללכלך את הידיים, זה עניין אידאולוגי, אם נסכים כעת להישען על תומכי טרור נאבד את האחיזה במדינת ישראל. השמאל יקים איתם ממשלות בארבעים השנים הקרובות, הם ישיגו הישגים ויקבלו כפול מנדטים בבחירות הבאות, לא ניתן לזה לקרות במשמרת שלנו".